• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vårbilder från Bohuslän

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vårbilder från Bohuslän

Fantastiskt vad det går att göra med en telefon...:wideeyed:

Det är faktiskt ganska sällan som jag ringer med den. Det är min fickdator, tidningsläsare, uppslagsbok och kamera. Detta inlägg är skrivet och redigerat med min iPhone.

Nu har jag beställt en iPad 2 för att få lite större skärm.

PS! Jag glömde att det är min e-postklient och världens bästa navigator.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vårbilder från Bohuslän

Om Gotte-Lars stuga i Tegelstrand kan man läsa här: Industrihistoria.se - Gotte-Lars stuga

aRIMG0011_2.jpg
aRIMG0013_4.jpg
 
H

hianders

Guest
Sv: Vårbilder från Bohuslän

Knarrevik!

Kan du inte lägga ut en naturlig bild och en "omgjord" samtidigt så man kan se skillnaden?! De preparerade bilderna ser mer ut som tavlor/konstverk.

fru hianders/Inger
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vårbilder från Bohuslän

Knarrevik!
Kan du inte lägga ut en naturlig bild och en "omgjord" samtidigt så man kan se skillnaden?! De preparerade bilderna ser mer ut som tavlor/konstverk.
fru hianders/Inger

Nu har jag lagt dit en bild tagen direkt ur kameran och beskuren ungefär som den tonmappade. Lite trist och grått, eller hur?
 
H

hianders

Guest
Sv: Vårbilder från Bohuslän

Jag tycker faktiskt inte det :) Att det blir grått och trist. Vädret kan man ju inte göra så mycket åt. Men, smaken är som baken delad.

Vore kul om du gjorde så med fler bilder tycker jag!

Du är duktig med kameran i alla fall.
:yes:

Inger/fru hianders
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Vårbilder från Bohuslän

Anders, så fina bilder.
Du hanterar HDR på ett fint sätt även om vissa bilder är lite överställda enligt min smak.
En fråga, har du publicerat utomlands någon gång?
Det finns ju olika bildforum som verkligen saknar Svenska bidrag.
Dina bilder skulle göra succé på fredmiranda.com: Specialized in Canon - Nikon SLR Cameras, Forum, Photoshop Plugins, Actions, Reviews, Hosting and Digital Darkroom dom har en tråd som heter Landscape Photographer
Var själv aktiv där för ett antal år sedan, ny surfar jag in ett par gånger i veckan och bara njuter. Två favoriter är Mado och ScaryFox.
Ser fram emot att hitta dina "bästisar" på Miranda och framför allt att höra ovationerna från 30.000 anslutna fotografer.
Tack än en gång för fina bilder
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vårbilder från Bohuslän

Gomer, tack för tipset och omdömet!

Jag tror att det får räcka med en och annan bild på detta forum och i mina resebloggar. Det här med tonmappade HDR-bilder är väl en fluga som kommer att övergå i någon annan teknik, varför inte svartvitt? Då är man tillbaka där man började en gång för längesedan, i mörkrummet med 50x60 cm papper som seleniumtonades och lades i glansplåtspressen.

Hasselbladarna och stativen är numera utbytta mot lättare digitala kameror och mörkrumsarbetet görs med laptopen och så småningom med iPad.
 
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Vårbilder från Bohuslän

Synd på så rara ärtor, tycker fortfarande att ett par bilder borde in på Miranda, det kostar ju bara lite tid. Delad bild är dubbel glädje ;-)
Du har väl inte missat denna sida Mark S. Johnson Photography
Han lägger ut en kortfilm med PS-instruktioner varje torsdag.
En del kanonbra och en del helt ointressanta.
Har sparat på hans filmsnuttar under flera år.
Säg till om jag skall bränna en DVD och posta till dig, just nu har jag 5 gig av hans kortkurser i burken, 75 stycken. Totalt har jag väl ca. 20 gig.
Ludde kanske oxå vill ha en?
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.335
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Vårbilder från Bohuslän

Härligt!
Dina bilder är stillsamma med en meditativ stämning!
Dom är lugnande!
Tack!
/Gunnar
 
Toppen