• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Våra husdjur i värmen!

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: Våra husdjur i värmen!

Våra hundar har vi duchat med handduch via ett fönster vid resor i varmare länder, Italien Frankrike mm. Hunden gillar inte duchen men mår bättre efteråt.

Nu med 30 gradig värme i Stockholm är det promis till sjön och hundbad +hussebad.

Jägarn
 
F

F.d. 25841

Guest
Sv: Våra husdjur i värmen!

Bad, bad och åter bad!

1133.jpg
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Våra husdjur i värmen!

Vår dvärgpudel Zacko vägrar vatten. Inte en tass sätter han ner. Finns det vattenpölar går han runt dom. Häromdagen duschade jag honom med vatten och han for in i husbilen och titta på mig som om jag inte var riktigt klok. Sedan upp i våra sängar för att torka av tassar och päls från detta hemska vatten. Det har hänt att han har gått ner till vattenbrynet för att dricka men då måste det var helt stilla. Minsta rörelse så går han därifrån.

Ja, sån är våran lilla pudelkille.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Våra husdjur i värmen!

Vår dvärgpudel Zacko vägrar vatten. Inte en tass sätter han ner. Finns det vattenpölar går han runt dom. Häromdagen duschade jag honom med vatten och han for in i husbilen och titta på mig som om jag inte var riktigt klok. Sedan upp i våra sängar för att torka av tassar och päls från detta hemska vatten. Det har hänt att han har gått ner till vattenbrynet för att dricka men då måste det var helt stilla. Minsta rörelse så går han därifrån.

Ja, sån är våran lilla pudelkille.

Men va fasen, ni måste informera honom att han härstammar från en vattenapporterande jakthund! Där har ni tydligen missat. :)

:-/<rister
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Våra husdjur i värmen!

Han lyssnar inte på det örat. Jag har åtskilliga gånger informerat honom om detta men han påstår att så är det inte. Han hävdar att det är en missuppfattning. Han gillar inte vatten och det är enligt honom helt korrekt för en pudel.
Vad ska jag göra för att få honom att ändra inställning.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Våra husdjur i värmen!

Här gäller både bad och is, samtidigt. Tyvärr var det endast en (hund) som vågade sig ut i det kalla vattnet.
Bilden från en av vistelserna på Melkevoll camping för c:a 7 år sedan.
PS. Melkevoll heter campingen men glacieren heter Brickdalsbreen, väl värt ett besök.
 

Bilagor

  • Nu räcker det.jpg
    Nu räcker det.jpg
    2,5 MB · Visningar: 1
Senast redigerad av en moderator:
H

hianders

Guest
Sv: Våra husdjur i värmen!

Vilka härliga bildar på badande hundar!
Så här såg vår Simon ut efter dusch och grusrull!

Inger
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    2,2 MB · Visningar: 0

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Våra husdjur i värmen!

[Så här gjorde vi för något år sedan. Ungern o säkert 40 grader! Tyson gillade det skarpt.
Var bara att kyla ner handuken igen efter ett tag.
 

Bilagor

  • 20120708_173053.jpg
    20120708_173053.jpg
    136,8 KB · Visningar: 1

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Våra husdjur i värmen!

Vår dvärgpudel Zacko vägrar vatten. Inte en tass sätter han ner. Finns det vattenpölar går han runt dom. Häromdagen duschade jag honom med vatten och han for in i husbilen och titta på mig som om jag inte var riktigt klok. Sedan upp i våra sängar för att torka av tassar och päls från detta hemska vatten. Det har hänt att han har gått ner till vattenbrynet för att dricka men då måste det var helt stilla. Minsta rörelse så går han därifrån.

Ja, sån är våran lilla pudelkille.

Anni är helt överens med Zacko vad gäller vatten. Jag duschade henne under duschen vi satt upp i trädgården för att svalka oss. Gissa vad som hände. Hon var misstänksam mot mig resten av dagen. Vatten duger bara till att dricka enligt henne.
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Våra husdjur i värmen!

Det är tydligt att hundar kan bada på olika sätt. Och dom två är absolut inte roliga att få in i husbilen efteråt..
/M
 

Bilagor

  • 710_1495.jpg
    710_1495.jpg
    1,7 MB · Visningar: 1
  • 710_1517.jpg
    710_1517.jpg
    1,8 MB · Visningar: 1
F

F.d. 55337

Guest
Sv: Våra husdjur i värmen!

Det är bad som gäller, det svåra är att få upp Alonso ur vattnet. Finns det inte bad i närheten är det kalla handukar som gäller.
 

Bilagor

  • 20140710_153725 (2) (800x600).jpg
    20140710_153725 (2) (800x600).jpg
    328,8 KB · Visningar: 0
  • 20140720_134423 (2) (800x600).jpg
    20140720_134423 (2) (800x600).jpg
    257,8 KB · Visningar: 0
F

F.d. 55379

Guest
Sv: Våra husdjur i värmen!

Liza 026.JPG

DSC01303.JPG

Här är meja med vinterpäls och sedan med sin sommarfrissa
 
F

F.d. 23653

Guest
Sv: Våra husdjur i värmen!

Ni som sätt in fläkt, vad har ni för slags fläkt?
Jag har en burfläkt som man sätter på ett kylelement. Svalkar riktigt bra!
Fläkten går på batteri men det fanns ett 6V uttag som vi ska koppla en 12V adapter till.

Mvh

Maria
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Våra husdjur i värmen!

Å jag som köper en ostadiga bassänger för småbarn, dom håller ungefär 1-2 år:mad:

Pallkrage med presenning var jättesmart! :)
 
Toppen