• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Våra husdjur i värmen!

H

hianders

Guest
Simon 10 år (Shetland Sheepdog) fick i em en snabb dusch och han hässjade inte så mycket efter det. Det var nog skönt. Sen gick han direkt ut och rullade sig i gruset, var nog också skönt!

Han gräver också små gropor så han kan lägga sig i (åtm m magen).

Hur hjälper ni era fyrfotingar i värmen?

matte Inger:dog::msn_dog::msn_dog::cat:
 

balsa

HBK Medlem
Inlägg
705
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
13125
Medlemskap
2024
Sv: Våra husdjur i värmen!

Jag fryser in klumpar som små bollar av oxfärs eller oxgrytbitar. Serveras frusna som glass. De tar tid att tugga i sig och kyler inifrån.
Slänger ibland till honom isbitar att leka med.
Givetvis duschar jag honom också. Bad är inte att tänka på eftersom han är en riktig badkruka.
 

marunga

FD HBK Medlem
Inlägg
918
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
14029
Medlemskap
2022
Sv: Våra husdjur i värmen!

Inga problem. Dom kan t.o.m. lägga sig mitt i solen. Men jag undviker extremträning.

Har monterat en 12 V kylarfläkt på boxarna i husbilen för undvika att luften står helt stilla..

/M
 
H

hianders

Guest
Sv: Våra husdjur i värmen!

Ja, det märkliga är ju att även Simon lägger sig i solen, men flyttar naturligtvis efter en stund.

Nu till kvällsmaten hackade jag sönder en isbit och lade i maten. Inga problem.
Tack för tipset:)

Inger
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Våra husdjur i värmen!

Sibirisk katt. Gillar egentligen snö och vinter. Tycker om när man stryker henne med en våt och kall handduk. Får nytt, kylt dricksvatten flera gånger om dan. Ständig AC på resor, likaså hemma. Dyrt, men jag har ärligt talat aldrig tjänat en krona på den katten! =)

:-/<rister
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Våra husdjur i värmen!

Våra två katter sköter sig själva när det är varmt. Dom går ut och lägger sig någonstans på en sval plats utan problem, verkar det som!

Jappe
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Våra husdjur i värmen!

Så gör nog de flesta katter. Problemet är ju att de gör så även när de mår dåligt.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Våra husdjur i värmen!

Så skönt Jappe! Vår mår dåligt när hon blir för varm och då går hon undan.

:-/<rister
 

Bernt-00

FD HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Hallsberg
HBK-Nr
14075
Medlemskap
2022
Sv: Våra husdjur i värmen!

Vid hundutställningen i Askersund såg jag fläkthus monterade på hundburarna som var batteridrivna. Dessa är ju inte beroende av någon anslutning. Det gick att förse dessa med isklumpar också som varade omkring 2 tim. /Bernt
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Våra husdjur i värmen!

Hemmagjort kyltäcke av frottéhandduk funkar alldeles utmärkt. Kyler ett par timmar, bara att hälla på lite mer vatten när det börjar torka.
Stå i balja med kallt vatten är också skönt o bada i havet. 12-åringen som aldrig gillat simma har i värmen t.o.m. börjat simma efter bollen, ivrigt påhejjad av matte
image.jpg
 
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Våra husdjur i värmen!

Hej
Dottern hade ett "kylunderlag" som man lägger på backen, (Ungefär som de påsar som man fyller å det blir isbitar av) Fast detta var ett täcke.

Gun
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Våra husdjur i värmen!

Vi åker på morgonen eller på kvällen.

Vi har ett kyltäcke/kudde som han sitter på när vi åker, när vi står still ligger han under husbilen.
Badar gör han varje dag, han skulle bada tills isen la sig om han fick, men vi avbryter badandet under hösten.
 

annalinn

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Valdemarsvik
HBK-Nr
5704
Medlemskap
2024
Sv: Våra husdjur i värmen!

Kyldyna!! Suveränt. Läggs i vatten 10 min och håller sedan kyla 5 dygn! Här ligger hundarna och är svala i hettan! Sök på Hansesgården på nätet. Om hunden själv får välja lägger hon sig ALLTID på svala dynan och mår toppen!
 
Toppen