Jag hittade några kort för några veckor sedan, bl.a kort på de tre första husbilarna vi haft.
Den högra är vår första det var en Cheva med V8 bensin, den fick jag dellikvid vid en fastighetsaffär, det här var 1994, vi hade inte haft en tanke på husbil, vi hade haft husvagn av och till under 80 och 90- talet. Vi började kolla lite på husbilar till salu och fastnade för den andra bilen på bilden, en Arca-89, Citroën chassi med en bensinmotor på 77 hk, det var verkligen ingen raket, men den var betydligt bensinsnålare än Chevan.
Nåväl Chevan blev stående några år, Arcan använde vi ganska frekvent.
Sommaren -97 stegade vi in till familjen Ekman på Östgöta camping och dom var villiga att byta in Chevan mot den här
Det var en Burstner -97 som hade varit deras demo.ex. Jag slog till direkt, jag blev av med Chevan som milt sagt inte varit lättsåld. Arcan byttes bort mot en personbil. Bilden är tagen på vår första Spanienresa med husbil sedan blev det 16 gånger till i följd.
Chevan finns idag på Gotland där den varit avställd dom senaste 15 åren
Arcan har hittat till Östergötland där den verkar användas, den är i alla fall besiktad
Burstnern bor i Hälsingland, den är också besiktad och alert med drygt 28.000 mil på mätaren

Nåväl Chevan blev stående några år, Arcan använde vi ganska frekvent.
Sommaren -97 stegade vi in till familjen Ekman på Östgöta camping och dom var villiga att byta in Chevan mot den här

Det var en Burstner -97 som hade varit deras demo.ex. Jag slog till direkt, jag blev av med Chevan som milt sagt inte varit lättsåld. Arcan byttes bort mot en personbil. Bilden är tagen på vår första Spanienresa med husbil sedan blev det 16 gånger till i följd.
Chevan finns idag på Gotland där den varit avställd dom senaste 15 åren
Arcan har hittat till Östergötland där den verkar användas, den är i alla fall besiktad
Burstnern bor i Hälsingland, den är också besiktad och alert med drygt 28.000 mil på mätaren
Senast ändrad: