• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Status
Stängd för vidare inlägg.

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Vilket jobb ni har lagt ner! Ser fint ut, vi kommer absolut att att besöka er ställplatts till våren!
Lycka till!
 
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Tack!
Endel blod svett och tårar har det varit :msn_wink:

Vi har även haft mycket hjälp av Familj, Vänner, Bekanta och endel lokala företag.

Ingen nämnd ingen glömd!

Ni är hjärtligt välkomna!

/ Kim & Malin
 
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Bonusbild!

Det var en Tysk turistbuss som på eget bevåg parkerade på planen när det enbart låg dräneringsgrus där, det gick inte :)




bpyh.jpg
 

Ronny o Ulla-Britt

HBK Medlem
Inlägg
242
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
4709
Medlemskap
2024
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

hej!
jag tycker att det vore en bra ide att markera platserna,t.e.x.med sågspån,
då blir det mindre bråk om folk som brer ut sig, vilket man tyvärr ofta ser.
för övrigt är priserna helt ok,och platsen ser ju underbar ut,vi ses
M:V:H:Ronny
 
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Hej!

Vi har funderat på detta innan, men vi vill helst inte ruta in platserna. Det ser lite tråkigt ut och fördärvar naturkänslan.


Skulle det visa sig att dom som kommer inte får plats eller liknande så kommer vi bli tvungna att markera ut platserna. Detta hoppas vi verkligen slippa...


Nu är ju ändå ytan 5000M2 och jag har svårt och se att den skulle täckas av långliggare... Om man har för avsikt att stanna en vecka eller liknande så tror jag dom flesta tänker sig för och kanske ställer sig lite mer till sidan där man kan fälla ut markis och liknande utan att vara direkt ivägen för andra...

Det är ju som tidigare nämnt tillåtet att använda markis samt ta fram bord och stolar, detta är ju för reservation av plats. Det skall alltid finnas ledigt utrymme (I den mån det är möjligt) för dom som vill parkera på ställplatsen.

Kul och höra!

Ni är välkomna!

Med vänlig hälsning
Kim & Malin
 
Senast redigerad av en moderator:
I

Ice-Man

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Bonusbild!

Det var en Tysk turistbuss som på eget bevåg parkerade på planen när det enbart låg dräneringsgrus där, det gick inte :)

bpyh.jpg


Ojdå, vi ligger nog i ungefär samma viktklass. Vi ska nog vänta med att besöka er fina gräsmatta tills det blivit riktigt torrt i marken :)

br.jpg


Bilden är tagen utanför Bellas som bara ligger nån kilometer bort
 
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Hej!
Vilken fräck husbuss !

Det tror jag inte du behöver vara orolig för, det översta lagret med grus är lagt enbart för att dränera. Det finns inget finkornigt material i sådan grus, hur mycket du än kör på den så kommer den aldrig att packas och bli hård.

Det går knappt gå i sådan grus utan att sjunka... Den är enbart till för att vattnet ska rinna förbi.

Ovanför dräneringsgrusen ligger det matjord som lätt packas och blir ett bärande lager, samma typ av konstruktion som man har till fotbollsplaner.

Men för säkerhets skull så nu första året bör du nog vänta till det är torrt, då vi vill att gräsmattan ska få en chans att rota sig ordentligt...

Med vänlig hälsning
Kim
 
Senast redigerad av en moderator:

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Ska jag betala för en ställplats, tycker jag vissa saker ska uppfyllas. Där ska finnas vatten, tömning av wc och gråvatten, el och sopcontainer. Har sedan ställplatsen ett fint läge så som, havsutsikt, sjöutsikt eller en mysig skog att vistas vid är ett plus.

Många båthamnar uppfyller dessa kriterier för en summa på 130 kr inkl allt. Jag anser att denna summan är tillräckligt att betala. Ska man betala upp mot 180 kr/ natt tycker jag det är dyrt.... Vi har köpt en husbil som är självförsörjande.

Hälsningar Brittan:wub:

Vadå 180:-? Du var ju självförsörjande....alltså kostar det 100:-.
 
F

F.d. 25291

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Detta låter som precis en sån plats vi eftersöker när vi letar utflyksmål/övernattning.
Vi dyker definitivt upp framöver.
För övrigt tycker jag ni verkar ha mycket att erbjuda för avgiften, tömma får vi väl göra när vi kommer hem.

lailaouno
 

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Hej!

Det här med gräns behöver vi fundera på, men vi kommer inte att sätta någon gräns förän vi ser att det blir ett problem...

Vi kommer att använda oss av en enkel modell för betalning:

En text som informerar om priserna

En text med information om att för betalning skall man ta ett visitkort

På visitkortet står följande:

Skriv ditt regnummer på baksidan!
Vik pengarna runt kortet och fäst med ett gem!
Lägg sedan i brevlådan!

Som sagt så vill vi ha det så smidigt som möjligt....

Väl mött
Kim

Skulle man inte på detta visitkort kunna skriva ut ett kontonummer och en epostadress så man kan betala via internet, sedan tar man bara en kopia på kvittot från sin internetbank skapar en pdf och skickar i ett mail till er
 
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Detta låter som precis en sån plats vi eftersöker när vi letar utflyksmål/övernattning.
Vi dyker definitivt upp framöver.
För övrigt tycker jag ni verkar ha mycket att erbjuda för avgiften, tömma får vi väl göra när vi kommer hem.

lailaouno

Kul och höra!

Det finns även flertalet fina Naturleder både för vandring och cyckel. En väldigt uppskattad och fin möjlighet enligt dom som tagit sig fram där...

Man kan läsa mer här om man vill:

Hem | Humleslingan

Upplevelsen att paddla kanot igenom Holjeån kan jag av egen erfarenhet rekomendera, Kanonkul!

Tömma kan ni göra på Bellas Place i Bromölla, helt gratis. Bellas ligger bara 6km från ställplatsen, Dom har förövrigt väldigt goda hamburgare.

Ni är mer än välkomna!

/ Kim & Malin
 
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Skulle man inte på detta visitkort kunna skriva ut ett kontonummer och en epostadress så man kan betala via internet, sedan tar man bara en kopia på kvittot från sin internetbank skapar en pdf och skickar i ett mail till er

Hej!

Tanken har absolut varit där, om det är något ni önskar kanske vi borde ha 2 betalningsalternativ?

Med vänlig hälsning
Kim & Malin
 
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Bonusbild 2!

Här sitter jag och vaktar trafiken medans vi kör över fyllnadsmaterial till ställplatsen, det kan ju tilläggas att detta va dom 4 finaste dagarna 2012.

Så här i efterhand så va det helt klart värt det, men just då så va jag ganska varm :)

i6yn.jpg
 
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Bonusbild 3!

Hedersuppdrag, att köra tillbaka grävmaskinen till tomten. Inte så lätt som man kan tro, det gäller att vara försiktig när man svänger med larvfötter...

2btj.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
J

Johank

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Nån uppdatering om när ni öppnar och vi kan komma för ett besök?
 
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Hej!

Planen är att öppna 16Maj och då är ni mer än välkomna!

Detta kommer vara lite väderberoende, förhoppningsvis går det att öppna tidigare.

Vi meddelar här i tråden när det är öppet....

Med vänlig hälsning
Kim & Malin
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55811

Guest
Sv: Vår ställplats i Axeltorp vid Ivösjön! Synpunker?

Vår första husbilsgäst har anlänt :)

I det här fallet har man på eget bevåg flyttat skylten och kört in på planen.

Med facit på hand kan man konstatera att det fortfarande är för blött på planen :)

Försök till bogsering, utan vidare resultat

x8fg.jpg




Tur att Micklagården finns i närheten!

nzti.jpg


cx9i.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen