• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår sista

F

F.d. 52548

Guest
IMG_5144.jpg

Denna bil har gått här på HBK. Bara 4000 mil. Min stora dröm.Efter alla samtal med min bank fick vi låna lite pengar på huset, Jättesvårt som pensionär..Även om man har ett par miljoner tillgodo i huset.
Jag är så himla nöjd med långbäddar.Man slipper trampa på varandra när man ska upp.
Som gammal tradarchaufför ser jag våra framtida möjligheter.
Vi har passerat 70 båda två.Ock som jag med ett hjärtklaffbyte på gång. Plus en cancer jag har? klarat av så ser vi framtiden med lite spänning.
Bilen har 160 hk med dubbla AC. Utan rem. Om man då tänker att vi under 12 år kört utan Ac över huvudtaget,
PS.Dom som ägt den är fortfarande medlemmar.
Jag är en lycklig gubbe idag,
 
Senast redigerad av en moderator:

fjelie

HBK Medlem
Inlägg
65
Kommun
Lomma
HBK-Nr
23041
Medlemskap
2024
God kväll,
Jag bli så glad att ni kan förverkliga er dröm.
Det är sorgligt att det som pensionär ska vara svårt att få lån.
Nu vill jag ge er tillfälle att låna min verkstads lokal för att komma hit och vaxa er husbil som bör göras.
Porten är 3 meter hög och längden 10 meter.
Lag har byggnadsställning som ni kan använda.
Eftersom du är gammal långtradarchaufför vet du hur viktigt det är att hålla bilen i skick.
Jag bor i Lund så när ni är på resa neråt slå en signal 0703003000
Här är en bild när jag vaxar min.
Mvh
Magnus
 

Bilagor

  • DSC_0029.JPG
    DSC_0029.JPG
    6,7 MB · Visningar: 269
F

F.d. 52548

Guest
Hej du fantastiska vän. Jag blev nästan rörd av ditt inlägg. Det sista vi gjorde i höstas var att vaxa bilen.
Men jag kommer gärna ock tittar på din anläggning.
En jättekram till dej.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
@libbe
Vi vill ha dig som medlem i Husbilsklubben.se därför att vi tror att du kan tillföra kunskap/erfarenhet till oss andra. Du har redan skrivit ett antal intressanta inlägg.
Kan du tänka dig att betala 150kr i anmälningsavgift och 100kr i medlemsavgift?
Då får du dekaler och siffror att sätta på bilen, tillgång till vårt register över husbilsplatser och till Medlemsförmåner mm.
Båda dessa kommer att utvecklas, registret över husbilsplatser innan halvårsskiftet och Medlemsförmåner under 2019. Registret med husbilsplatser och dess program kommer att bli.....!
Vad händer i Husbilsklubben?
 
F

F.d. 52548

Guest
Tack Robert,Smickrande..Man blir glad helt enkelt. Jag får fråga min fru om hon vill,Hon har ju kontot.
Annars har jag varit medlem här..Jag får erkänna att hon sökte gamla väninnor sen den gamla tiden.
Ock då tyckte jag att hon får ansöka.
Men jag gillar ju det sociala livet. Som vanligt rullar det på. Varje morgon ger nya möjligheter var det en som sade,
Jag håller med. Kunskap vet jag inte. Men det är nog så att erfarenhet med tiden ger kunskap?
Hur som helst är det roligt att hjälpa andra.Det har jag gjort hela mitt liv.
 

Zuperzebran

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Sala
HBK-Nr
29230
Medlemskap
2022
Hej Robert
Du verkar ha koll, vi blev medlemmar i dag och har betalat in 250:- hoppas det blev rätt? Har försökt att leta runt efter summan på avgiften men inte hittat något annat en det du har skrivit i ditt inlägg, antar att jag blir kontaktad om det var fel summa.:)
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Hej!
Välkommen som medlem i Husbilsklubben.se
Det brukar ta några dagar innan en inbetalning blir registrerad hos oss, speciellt när det är helgdagar.
Du ser lätt att du blivit medlem när texten under din Avatar, i ditt fall har du ännu inte lagt in någon Avatar, växlar från HBK Intresserad till HBK Medlem.
 
Toppen