• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår saknade Berit

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Vår saknade Berit

Tack för alla vänliga ord i en svår stund. Det är svårt att finna ord som beskriver våra känslor och för många verkar det kanske konstigt att en hund kan väcka sådana känslor. Men för oss var Berit en trogen vän som var oerhört social och kontaktsökande. Hon blev inte ens åtta år, en allt för kort tid var hon hos oss. Hennes sjukdom som berodde på en autoimmunitet hade ett hastigt förlopp. För 14 dagar sedan var vi här på Ravlunda skjutfät och då var hon lite hängig men följde mig som en skugga när vi gick en långpromenad.

Idag står vi åter här på Ravlunda och våra tankar går till Berit och alla de glada minnena tillsammans med henne.

Ravlunda1.jpg

Ravlunda2.jpg
 

gunnar20

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Orust
HBK-Nr
760
Medlemskap
2024
Sv: Vår saknade Berit

Vi åkte iväg till veterinären med vår Zannie (schäfer 10 år) och trodde hon fått nån form av borelia eller nåt då hon varit hängig ett tag (varannan dag). Väl hos veterinären fick vi genom röntgen veta att hon hade canser i magen och runt hjärtat och inget fanns att göra. Enda som va möjligt var att låta henne få somna in. En fruktansvärd chock att åka hem utan sin bästa vän!!!!De är en fruktansvärd upplevelse för alla som har eller haft husdjur men som sagt livet måste gå vidare. Nu har vi en fantastisk Cozmos snart ett år men minnena finna alltid. Vår Zannie finns i våra hjärtan och de kan ingen ändra på.
 
Toppen