• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår resa mot värmen, 2018-19

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Då var vi framme vid avresedagen!.
Packning är svårt, blir fort mycket som ”måste” med.... t.ex. över 50kg hundfoder (veterinär foder, kan bli besvär att hitta när man inte känner till hur det är i Portugal o Spanien)
Målet är (Algarve kusten under Jul o Nyår)
 

Bilagor

  • 09BEC6C2-84A2-405C-9E01-BCEF44E747CE.jpeg
    09BEC6C2-84A2-405C-9E01-BCEF44E747CE.jpeg
    2,7 MB · Visningar: 152

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Då var vi framme vid avresedagen!.
Packning är svårt, blir fort mycket som ”måste” med.... t.ex. över 50kg hundfoder (veterinär foder, kan bli besvär att hitta när man inte känner till hur det är i Portugal o Spanien)
Målet är (Algarve kusten under Jul o Nyår)

Vad gäller hundfodedret så skulle det förvåna mig om du inte finner det i Spanien.

Om du ger mig namnet på fodret så kan jag kolla.

TommyD
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Jag tror nog att väldigt mycket går att köpa nere i spannien/portugal ;)
Har man inte tillräckligt med utrymme/lastvikt får man lämna saker hemma som man i stället kan köpa där nere.

//Jocke
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Vi kör med Royal Canin Satiety (viktreducering)
//jörgen

Finns hos verterinärerna, på nätet och troligen i de välsorterade djuraffärerna.

Priserna jag finner är: 12kg för 65 Euros/5,41 Euros kg på Amazon. Gratis frakt.
Andra leverantörer i Spanien som jag finner på nätet t.ex.: Royal Canin Satiety Support SAT 34 Veterinary Diet

Finns även i Portugal, hittade för 5 Euros/kg : https://www.zooplus.pt/shop/top_marcas/royal_canin_veterinary_diet/royal_canin_satiety_support?gclid=Cj0KCQiAi57gBRDqARIsABhDSMoNYW10l1yzQHyUhBUWzAM0Gsku8J5Rskgxlkr6VjonLaTjAGJrHIgaAqkrEALw_wc

Ser att Zooplus är lite dyrare i Sverige.

Som ni ser kan ni använda det begränsade utrymmet och vikte till annat än hundfoder.

Välkomna ner, i Altea har vi just nu sol och 22 grader.

TommyD
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Ett litet upprop ...

På er resa, för varje plats ni passerar: Finns den med i vårt husbilsregister?
Om inte vore det önskvärt att få den med. Finns den redan med vore det bra att få verifierat uppgifterna, särskilt pris och servicefaciliteter.
Förstås med ert personliga sätt att beskriva den :).

Länk till vårt formulär för nya/ändrade husbilsplatser:
https://www.husbilsklubben.se/forums/forms/rapportera-eller-ändra-husbilsplats.11/respond

Bara att fylla i och spara :).

PS. Om ni inte vill/har tid att leta i vårt register, fyll ändå i en rapport med framför allt koordinater, platsens namn , pris och servicefaciliteter. Plus om möjligt en bild på platsen. Så fixar vi webbare resten. DS.
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Tänkte jag skulle beskriva bil och ”besättning”
Susanne (min sambo) och undertecknad är pensionärer med två hundar. Sigge är en 3-årig Dvärgschnauzer och Charlie är en snart 10-årig Golden Retriver.

Vi åker med en Hymer T708SL -17.
Utrustningen som vi fixade innan resan var vinterhjul (dubbfria central europeiska), 2 ALUGAS flaskor med yttre påfyllning.

Det här är tredje resan ”över broarna” och söderut i år, de två första var kors och tvärs i Tyskland. Så nu är vi reda att övervintra i Spanien/Portugal
 
Toppen