• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vår första Husbil

lars-ake.andersson

HBK Medlem
Kommun
Arvika
HBK-Nr
5260
Medlemskap
2025
Efter många funderingar har vi nu beställt vår första husbil Carthago 4.8 intergrerad ,leverans i slutet av juli.Under veckan gjorde vi vår första husbilsresa i en lånad Hymer CL 698.Tycker att det var högt ljud i förardelen.Vi har ingen erfarenhet sedan tidigare,och nu undrar man,om det har varit ett bättre köp av en halvintergrerad.Vi är mycket förväntansfulla inför leveransen .
Tacksam för omdömen.
MVH
Lars-Åke Andersson

Sv: Vår första Husbil

Grattis till bilköpet !!

Jag tycker inte våran är så högljudd men visst ökar ljusnivån med hastigheten dock har jag extra isolerat våran i motorrummet samt gjort en matta som går upp mot torpedväggen .
Jag saknar dock 6:ans växel för jag tycker den varvar lite mycket i 110km/h GPSfart för mätaren slår ju fel på 8-10 km/h i den farten .

Den helintegrerade tycker jag (nu) är luftigare framme i förardelen än en delintegrerad men olika tider olika behov och åsikter innan hade vi en alkov.

Sv: Vår första Husbil

Grattis till Carthagon!

Vi tror inte ni behöver vara oroliga för ljudnivån. Carthago är tystast av husbilarna enligt test av ProMobil-tidningen i Tyskland.

Vi har också en Carthago, mycket tystare än vår tidigare halvintegrerad Fiat Ducato.

Lycka till!
anita&jyrki

Tillbaka
Toppen