• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vågar Ni köra HB utan reservhjul?

svensei

HBK Medlem
Inlägg
291
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1179
Medlemskap
2024
Sv: Vågar Ni köra HB utan reservhjul?

Vi har inget reservhjul och inte heller nån extra insprutningspump, drivaxelknutar, främre och bakre fjädrar, hjullager, växellåda, styrbox mm. Men vi har assistansförsäkring. Vi är medvetna om att det kan ta några timmar innan hjälpen dyker upp, men det accepterar vi.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.799
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Vågar Ni köra HB utan reservhjul?

Ja, det är ju upp till var och en hur man värderar sin tid, men jag vill inte spendera någon av mina lediga helger framför en gummiverkstad för att de sedan skall leta upp ett lämpligt däck måndag morgon, för då måste jag normalt jobba?:wideeyed:
 
Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Vågar Ni köra HB utan reservhjul?

Reservhjul är en självklarhet för oss. Assistans utan reservhjul med bärgning upp på lösflak vet väl alla vilka risker man löper.
Med stort överhäng så får man garanterat skador där. Bättre då att få hjälp på plats med bytet om man inte klarar eller vill själv och sedan fortsätta semestern utan skador och dom problem det medför.

Har bara haft ett par pyspunkteringar i hela mitt liv men vill inte chansa. Kör ca 5-8000 mil/år
 

Jägarn

HBK Medlem
Inlägg
531
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2024
Sv: Vågar Ni köra HB utan reservhjul?

hej har råkat ut för den undre bilden i Sverige. böt själv reservhjul.
Har råkat ut för skruvar idäcken 3 gånger. Lagar detta med repsats från Jula.
Använder aldrig punkaspray på bildäck.

Jägarn
 
Toppen