• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Våg av inbrott igen

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2025
Efter 25års åkande med husbil i Europa, 10 gånger Övervintrat i Spanien, besökt nästan alla Europas länder. Stått på många ensliga platser. Jag har aldrig varit orolig för inbrott. Har utrustat mina bilar med JR larm inkl skal larm så vi har alltid sovit utan att vara oroliga. Värdesaker flyttar vi med oss till sängen när det är dags att sova. Kanske vi är naiva men jag ser att vårt larm väcker oss om någon rör luckor eller dörrar.
Kan inte förstå att någon köper er h bil för mer än en miljon och inte har råd att installera ett larm för 10-15000
lasse
Nu äger ju inte alla husbilsåkare vare sig från Sverige eller Tyskland bilar i miljonklassen......Många kör bilar som är 20-30 år gamla men ändå fungerar väl. Men larm för 10 tusentals kronor är en stor investering.

egonh

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
23409
Medlemskap
2027
Nu äger ju inte alla husbilsåkare vare sig från Sverige eller Tyskland bilar i miljonklassen......Många kör bilar som är 20-30 år gamla men ändå fungerar väl. Men larm för 10 tusentals kronor är en stor investering.

Enig, jeg monterte disse fra Kjell & co.

Mvh.

Bilagor

• Alarm.jpg
    Alarm.jpg
    324,3 KB · Visningar: 39

HenkeAls

HBK Medlem
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2025
Liknande magnetlarm köpt på Clas Olsson har vi också monterat på våra dörrar. Egenkontroll av funktion gör vi ”tyvärr” ganska ofta så vi vet att det fungerar
Ja de piper högt.....Till förardörrarna har jag gjort en vajer med hakar så man kan spänna från dörr till dörr genom invändiga handtagen. Men det funkar ju inte på alla slags bilar.

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026
Ok kan förstå det, men om man för den summan kan undvika ev inbrott, då är det billigt.

Toppen