• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Växelström från stolpe.

gorols60

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5156
Medlemskap
2024
Hej
Har en Carthago chic c line -14.
Bilen är utrustad med AC på taket.
Fråga: När allting är avstängt. Laddare, kylskåp/frys, värmare, AC mm så mäter jag en förbrukning på 110watt.
Någon som har en idé’ vad är det som förbrukar?

Hälsning
Göran Olsson
 

gorols60

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5156
Medlemskap
2024
Jag har lokaliserat det till en kabel som förser kylskåp,AC samt alla vägguttag.
Inga vägguttag anslutna!
Laddaren bortkopplade!
Ingen belysning på! Ingen golvvärme finns!
Vill få det till att det är någon av kylskåp,AC eller värmaren som drar ström.
 

gorols60

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5156
Medlemskap
2024
Tack för era svar. Kommit fram till att det är Trumapannen eller Dometic Freshjet 3000 som drar ström. Kontaktat Truma och de säger att pannan inte skall dra någon växelström i OFF läge. Kontaktat Domestic men ej fått svar! Kommer att skriva här om vi hittar orsaken.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.141
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Tack för era svar. Kommit fram till att det är Trumapannen eller Dometic Freshjet 3000 som drar ström. Kontaktat Truma och de säger att pannan inte skall dra någon växelström i OFF läge. Kontaktat Domestic men ej fått svar! Kommer att skriva här om vi hittar orsaken.
Det står i Dometics installationsmanual att AC:n ska ha en allpolig brytare på matningen.
Om hittar den och bryter den ska AC:n inte dra någon ström alls....
 

gorols60

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5156
Medlemskap
2024
Tyvärr hittar jag ingen brytare för Ac:n!. Fick svar från Dometic att AC:n skall dra ytterst lite ström i stbyläge/off. Några få watt.(2-4watt)
Återstår bara kylskåpet!
 

gorols60

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Båstad
HBK-Nr
5156
Medlemskap
2024
Hej

Var hittar man dem? Har varit och tittat vid gråvatttentanken/vattentanken men kunde inte hitta andra kablar en till nivågivarna!
Hur kommer man åt för att se om det finns något värmeelement kylskåp/toaväggen?
 
Toppen