• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

värmesystemet inför vintern

F

F.d. 1406

Guest
Ja då var det vinter strax då och jag har fått tag på ett kallgarage o ställa upp husbilen i..fast hade ju hemskt gärna sett att det var ett varmgarage:)

Om jag förstår rätt så skall bilen få i sig lite glykol, samt i husdelen skall glykol tömmas i "avloppen"..?

Sen hur tömmer jag värmesystemet på vatten ? Är ju rädd att nåt skall frysa nu ivinter...
Har som sagt ingen instruktionsbok till bilen heller.
Vore jätteglad för lite tips och råd:)

(har en vw LT 35 -84 Niesmannclue)

Sv: värmesystemet inför vintern

Se till att allt vatten kommer ur slangar och kranar blås ur och låt sedan kranarna stå öppna.
Har du vattenburet värmesystem måste det var glykol i det vattnet.
OBS gäller vattenburna värmeystemet.

Senast ändrad:

Värmesystemet ........ har du ett vattenburet värmesystem så är det frostskyddad vätska i systemet :wideeyed:,
De enda du igentligen behöver kontrollera är att det är ordentligt med glykol i systemet så det inte bara är vatten, normalt tappar man inte ur värmesystemet inför vintern;)

hur kollar man om det är glykol i systemet då ?
Han jag köpte den utav hade ingen kunskap alls om sådant el hur något fungerar. O jag e ju en riktig gröngörling på allt vad gäller husbil.

Fråga på en bensinmack om du kan få låna en glykolprovare.

Dom är inte så dyra och det kan vara bra att ha en egen i framtiden.

Tillbaka
Toppen