• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Värmematta

F

F.d. 52920

Guest
Hur länge räcker strömmen i ett fulladdat 120A bodelsbatteri om jag kopplar in en värmematta genom denna inverter?
Värmemattan är på 220V - 100W

imgp0006.jpg

imgp0009.jpg

Sv: Värmematta

Teoretiskt så skulle det fungera i 12 timmar. I praktiken skulle jag tro att man får räkna med c:a 80% vilket blir c:a 9 timmar. Men du har väl fler förbrukare som är anslutet till bodelsbatteriet.

Sv: Värmematta

Teoretiskt så skulle det fungera i 12 timmar. I praktiken skulle jag tro att man får räkna med c:a 80% vilket blir c:a 9 timmar. Men du har väl fler förbrukare som är anslutet till bodelsbatteriet.

Är nog ungefär som jag befarade att som frikampare är det nog inget för mig med tv / belysning / luftvärme m m som alla drar ström från bodelsbatteriet så kommer nog inte batterikapasiteten räcka så länge.Men säkert något för dom som ständigt har tillgång 220V.

Tillbaka
Toppen