• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värmeisolering av kåpan över hytten

H

hianders

Guest
Hej!
I mellandagarna beställde jag ett vintertäcke från Matti i Finland. Ett sådant är faktiskt användbart under hela året. För att få samma skydd mot kyla som täcket ger måste ju även plasttaket över hytten åtgärdas.
Är det någon i klubben som genomfört en dylik åtgärd eller har planer att göra det.
Materiel? Metoder? Resultat? Något att se upp med?
 

Abben

HBK Medlem
Inlägg
184
Kommun
Mark
HBK-Nr
166
Medlemskap
2024
Sv: Värmeisolering av kåpan över hytten

Hej och god fortsättning!
Plasttaket över hytten bör väl ha lika isolering som bodelen i övrigt. Isolermattan är väl för de stora glasrutorna och plåtdörrarna.
Hälsningar Ingemar
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: Värmeisolering av kåpan över hytten

Vi har en Knaus SunTI -05 och där finns inte någon isolering alls innanför plastkåpan.Jag har nu isolerat med Gullfiber,blir även mindre vindbrus.
Jag letar oxå efter någon isolermatta till Glastaket
 

Per&Laila

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
622
Medlemskap
2024
Sv: Värmeisolering av kåpan över hytten

Hej.Jag har en halvint.med bara glasfiber i skåpen.Jag skaffade armaflexmatta självhäftande 13mm har haft det sen 2004 fungerar bra sommar som vinter.Inhandlat hos en kylisoleringsfirma.
 
F

F.d. 3605

Guest
Sv: Värmeisolering av kåpan över hytten

hianders 145;

Tror själv att man inte behöver isolera taket,känns som lite "OVERKILL".
Vi har själva varit ute för några helger sedan, när det var kring -20gr och hade inte några som helst problem att hålla värmen i bilen.

Hade bara ett billigt vintertäcke som täckte rutorna,
och ändå kunde min frusna fru o jag sova som gud skapade oss....

:snowman-1-icon: Roger o Britt
 
H

hianders

Guest
Sv: Värmeisolering av kåpan över hytten

Tack sluggo!

Det var det jag ville veta, vad mattan heter som vi har till sittunderlag i husbilen, dvs. ArmaFlex. På deras hemsida finns all information som behövs.

Hasse A
 

Per&Laila

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
622
Medlemskap
2024
Sv: Värmeisolering av kåpan över hytten

lycka till det! var lite knep o knåp att få till det,men det gick bättre när man skar ca 15cm breda remsor. i min bil är det skåp så det var lite trångt.
 

bojon

HBK Medlem
Inlägg
55
Kommun
Enköping
HBK-Nr
617
Medlemskap
2024
Sv: Värmeisolering av kåpan över hytten

Hej Arne.

Vilken plastkåpa menar du är oisolerad. Har själv en Knaus SunTi 650 och är intresserad av att jämföra om detsamma gäller för modell 08.

Vänligen
Bosse
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: Värmeisolering av kåpan över hytten

Hej Bosse.
Över vindrutan.
Arne.
 
Toppen