• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

värmeborste

F

F.d. 508

Guest
Är det någon som vet om det finns att köpa värmeborste / hårblås som går på gas eller som man kan koppla in i cigarettuttaget?
 

Kjellberg

HBK Medlem
Inlägg
218
Kommun
Partille
HBK-Nr
213
Medlemskap
2024
Sv: värmeborste

Kolla med Jula jag köpte en hårblås för 12 volt där för ett par år sedan
 
F

F.d. 51064

Guest
Sv: värmeborste

Finns även värmeborste, som drivs med gas, att köpa. Jag köpte min på Elkedjan, för några år sedan. Man får lov att låta håret torka först innan man använder den. Fungerar ju bra på semestern då man har gott om tid :).
Karin
 
F

F.d. 25028

Guest
Sv: värmeborste

Hej
Jag köpte en värmeborste som drivs med gas på Åhléns för många år sedan. Tror de säljer den fortfarande för jag köpte nya gaspatroner för ett par år sen. Funkar bra men håret måste vara torrt. /Kerstin
 
F

F.d. 508

Guest
Sv: värmeborste

Tack för informationen, åker till Åhléns under veckan och kollar.Man måste ju se anständig ut fast det är semester :p:
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: värmeborste

Jag tror det blir mera effekt om du köper den billigast 230v hårfönen och klipper matningen till värmekablarna och bara använder luftblåset och sedan kör via en liten inverter .
 
L

Liz60

Guest
Sv: värmeborste

Ja det finns 12 volts hårtork. Men det är mkt dålig tork effekt på den.Det finns också värmeborstar med gaspatron i fungerar alldeles utmärkt.Man kan även ha platt tång modell liten kopplad till konverter och 12 v.
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: värmeborste

Hej
Kan du inte skaffa en gammal locktång på en loppis,och värma den över gasollågan.
Min mor hade en locktång på 50 -talet som hon värmde i vedspisen.
Hon blev krullig i håret iallafall, vad jag förstår så är det det du är ute efter.
/Vidhem
 
O

Odelhage

Guest
Sv: värmeborste

Prova med Trivas i Kungsbacka. Där har jag köpt en gastång.
Gunwor
 
F

F.d. 8126

Guest
Sv: värmeborste

Hej du Vidhem!
En sådan locktång har jag blivit lockad med under min uppväxt (en som värmdes över gaslågan alltså) - vid högtidliga tillfällen. Visst blev håret litet svett ibland - men några lockar blev det ju också så klart. Men men....Kanske passar bra för herrar som vill få till en tjusarlock i pannan!?:)
 
Toppen