• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värme i husbilen på vintern?

E

Ekorre

Guest
Vår första vinterförvaring av vår husbil, den står på tomten under carport, skall man ha lite värme på under vintern?

Mvh Robert
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Värme i husbilen på vintern?

Du kan säkert få många synpunkter på detta. Vår tro är att det det blir mer fukt med värme på. Om ni inte har 20 grader eller så. Men det kostar. Vi har istället under flera år satt in ett antal "torrbollar". De byter vi nångång i februari och då brukar de vara fulla och själva kemikalien slut. Det funkat bra.
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Värme i husbilen på vintern?

Använd sökfunktionen, sök med lite olika kombinationer. Värme vinter, vinterförvaring, eller liknande så kommer ni att hitta hur många inlägg som helst. Detta ämne kommer upp varje höst i olika tappningar.
Själv har jag aldrig under 15 års vinterförvaring haft vare sig torrbollar eller värme i bilen. Vår bil står under tak med genomluftning , öppet framåt mot väster =förhärskande vindriktning, öppet åt höger bakåt,detta innebär att det är nästan alltid rörelse på luften runt bilen. Takluckorna på glänt några cm, liten glipa på höger sidoruta fram (1 cm). Tar in dynorna och tömmer, städar och torkar ur skåp och lådor. Tömmer vattentankar, blåser ur vattenledningar med tryckluft. Låter batterierna sitta i och kopplar in batteriladdaren tv till tre ggr under vintern. Nuvarande bilen har stått på detta sätt sedan 07 och det finns inte minsta fuktskador vare sig synliga eller mätbara.
Ove.G
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: Värme i husbilen på vintern?

Vi gör likadant som Ove G sen 95, skillnaden är att bilen står fritt!
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen