• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

värme i garagedelen i husbilen

Kennena

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
34752
Medlemskap
2024
Hejsan. Jag gjorde ett inlägg om värmen i fram tidigare i höst och fick en massa bra tips. Så nu funkar det bra och vi är nöjda. Problemet var att mina spjäll som fördelar värmen på fötter/framrutan och mittendelen skulle kalibreras med hjälp av uppkoppling med en dator. Öppnade förmodligen inte fullt ut. Har nu kört husbilen t.o.r Östersund när det var drygt 20 grader kallt och det var varmt och skönt.
Nog om detta. Har en fundering på om det är någon som någon koll på om man kan få lite mer värme ut i garaget genom att ändra på värmeslangarna från pannan .
Vi har en Hobby T 65 GE årsmodell 2014 med truma el och gasolvärme. Är fullt medveten om att husbilen inte är egentligen anpassad för vinterbruk men nu har vi använt den 2 vintrar och tycker det funkar bra. önskar bara lite bättre värme i garaget för att minska på den eventuella kondens som blir.
Ken
 
Toppen