• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Värme i Bürstner

• Startad av Startad av F.d. 55521
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 55521

Guest
i morgon ska vi ge oss ut men vår husbil som vi köpte i höstas, och jag har en fundering. När jag slog på värmen så gick fläkten med ganska låg fart, inte som jag minns det från i höstas. Efter ett tag ökade farten och det kändes helt ok. efter en stund så sänktes farten igen ska det vara så eller är det något fel?

Sv: Värme i Bürstner

Ja,så fungerar fläkten i vår bil också. ? Den varvar upp för att blåsa in värme och känner av när det blivit högre temp i bilen. Sänker då vavtalet.
Hälsningar
Hans L

tack då kan jag sova gott i natt och inte behöva grubbla på det:)

Det stämmer och det är när den känselkroppen i pannan blir varm som fläkthastigheten ökar för att kyla ner den .
Sen avgör man ju med termostaten hur varmt man vill ha det .
Kör man på elpatron så blir det ju ingen fart på fläkten för att känslekroppen inte blir varm och då kan man strypa luftflödet i munstyckena lite så blir den lite varmare och fläkthastigheten ökar då lite .

Funkar det på samma sätt även om man inte har elpatron jag menar om man minskar luftflödet?

Jag har för varmt i pannan.
Om jag ställer in på bara vamvatten 40 eller 60 grader så blir det så varmt att det luktar bränt och vattnet i kranen spåttar och fräser. Men i läge värme/varmvatten blir det inte lika varmt. Är det termostaten som är kass?:mad::mad::mad:
Har någon haft detta problem?
"linkan"
solen och vindarnas ö

Tillbaka
Toppen