• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värme i Bürstner

F

F.d. 55521

Guest
i morgon ska vi ge oss ut men vår husbil som vi köpte i höstas, och jag har en fundering. När jag slog på värmen så gick fläkten med ganska låg fart, inte som jag minns det från i höstas. Efter ett tag ökade farten och det kändes helt ok. efter en stund så sänktes farten igen ska det vara så eller är det något fel?
 

Hans o Ia Larson

HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
4815
Medlemskap
2024
Sv: Värme i Bürstner

Ja,så fungerar fläkten i vår bil också. ? Den varvar upp för att blåsa in värme och känner av när det blivit högre temp i bilen. Sänker då vavtalet.
Hälsningar
Hans L
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Värme i Bürstner

Det stämmer och det är när den känselkroppen i pannan blir varm som fläkthastigheten ökar för att kyla ner den .
Sen avgör man ju med termostaten hur varmt man vill ha det .
Kör man på elpatron så blir det ju ingen fart på fläkten för att känslekroppen inte blir varm och då kan man strypa luftflödet i munstyckena lite så blir den lite varmare och fläkthastigheten ökar då lite .
 

alinkan

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021
Sv: Värme i Bürstner

Jag har för varmt i pannan.
Om jag ställer in på bara vamvatten 40 eller 60 grader så blir det så varmt att det luktar bränt och vattnet i kranen spåttar och fräser. Men i läge värme/varmvatten blir det inte lika varmt. Är det termostaten som är kass?:mad::mad::mad:
Har någon haft detta problem?
"linkan"
solen och vindarnas ö
 
Toppen