• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Världens största fotoaffär?

  • Startad av Deleted member 11118
  • Startdatum

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Världens största fotoaffär?

Men så billigt var det inte, men säker billigare nu än för tre år sedan när en dollar kostade 12:50 kronor. Pekade du på din blixt och så kom den i en plastback från källaren. Lite jobbigt att välja någonting där då utbudet var enormt.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Världens största fotoaffär?

Har också varit där, som att befinna sig i himmelriket....:wub:. Häftigast var att se när personalen kom och gick på ett långt led på morgonen när affären skulle öppna. Alla lika klädda, samma frisyr.
Såg också att det var rätt dyrt nu. 2007 var jag där och gjorde ett klipp på en riktigt fin optik.

/Ludde
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.261
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Världens största fotoaffär?

Det bästa med den affären är alla konstiga specialartiklar som de lagerför eller har för beställning.

Det sämsta är att den ligger utanför EU med tanke på tull och moms på postorderköp.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Världens största fotoaffär?

Jag fick manuell hjälp, fanns en lång disk med kanske 40 personer, tog en nummerlapp fick sedan gå dit numret visades. Han gick igenom blixten med mej, tur en av hustruns söner var med för han är vass i engelska. Byråkratiskt med allt skickande på band, betala på ett ställe hämta på ett annat.

Vi såg affären ifrån där vi bodde och på kvällen verkade det som alla gick på samma buss, de kom gående på led.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Världens största fotoaffär?

Ett tips, som kanske är självklart, kolla noga varorna innan ni lämnar NY.
Jag var med grabben och handlade en kamera och när vi packade upp förpackningen så var laddaren fel. Den passade ej till batteriet.
Detta var i originalförpackningen och kom direkt från fabrik, enligt säljaren, då vi bytte den dagen därpå.
 
Toppen