• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Välsmakande luftfilter?!

F

F.d. 53011

Guest
Kollade igenom läget på div. filter inför höstservicen och upptäckte något jag aldrig hört talas om , luftfiltret var kraftigt angripet av möss! Se bild. Det har säkert skett i vintras och som tur är var det mest upptill det var söndertuggat så bitarna ramlade neråt och sögs fast i filtret där men en del småskräp har säkert passerat motorn. Någon som hört talas om något liknande?

Utöver filter byter jag vinterplats också , de små liven har terroriserat mig nog nu.

/Bengt

Bilagor

• DSCN0593.JPG
    DSCN0593.JPG
    2,7 MB · Visningar: 9
Sv: Välsmakande luftfilter?!

Läbbigt med råttorna som skadar bilen.
Kanske man kan hålla bort råttorna om man ställer hjulen på En- eller Gran-kvistar.
Dom uppskattar visst inte dessa växter och håller sig därför undan.
Försöka duger väl i varje fall.

Sv: Välsmakande luftfilter?!

Har provat det mesta och det enda som begränsat invasionen har varit ättiksprit (har haft det i torrbollar) men då bosatte de sig i motorrummet istället. Utöver luftfiltret byggde de bo på ena fjäderbenslagringen men man får vara glad att kablarna har fått vara i fred (såvitt jag vet). Myggnät över luftintaget och ättika även i motorrummet kanske löser problemet men jag byter plats i vinter , värt ett försök.

Tillbaka
Toppen