• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Välsmakande luftfilter?!

F

F.d. 53011

Guest
Kollade igenom läget på div. filter inför höstservicen och upptäckte något jag aldrig hört talas om , luftfiltret var kraftigt angripet av möss! Se bild. Det har säkert skett i vintras och som tur är var det mest upptill det var söndertuggat så bitarna ramlade neråt och sögs fast i filtret där men en del småskräp har säkert passerat motorn. Någon som hört talas om något liknande?

Utöver filter byter jag vinterplats också , de små liven har terroriserat mig nog nu.

/Bengt
 

Bilagor

  • DSCN0593.JPG
    DSCN0593.JPG
    2,7 MB · Visningar: 9

Kabekatten

FD HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
19503
Medlemskap
2022
Sv: Välsmakande luftfilter?!

Läbbigt med råttorna som skadar bilen.
Kanske man kan hålla bort råttorna om man ställer hjulen på En- eller Gran-kvistar.
Dom uppskattar visst inte dessa växter och håller sig därför undan.
Försöka duger väl i varje fall.
 
F

F.d. 53011

Guest
Sv: Välsmakande luftfilter?!

Har provat det mesta och det enda som begränsat invasionen har varit ättiksprit (har haft det i torrbollar) men då bosatte de sig i motorrummet istället. Utöver luftfiltret byggde de bo på ena fjäderbenslagringen men man får vara glad att kablarna har fått vara i fred (såvitt jag vet). Myggnät över luftintaget och ättika även i motorrummet kanske löser problemet men jag byter plats i vinter , värt ett försök.
 
Toppen