• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägverkets APP.

F

F.d. 55939

Guest
Hej!

Appen fungerar i min Samsung telefon men när jag ska dra ner den till surfplattan så får jag svar att enheten är ej kompatibel. Kör android platta så visst ska det väl funka även på plattan när det fungerar i mobilen?
Någon här som är kunnig inom appvärlden och kan förklara detta för mig?

Väl mött
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Vägverkets APP.

Hur gammal är din tablet? Det kan vara så att den har en för gammal Android-version för att appen skall fungera.

Å andra sidan är "Mina Fordon", som jag misstänker är appen du frågar om, kompatibel med så gamla versioner som 2.1, så det är säkert inte det som är problemet.

Prova igen, ibland är det tillfälliga fel som ger sådana symptom.
Helst med så stark signal som möjligt.
 
F

F.d. 55939

Guest
Sv: Vägverkets APP.

Hur gammal är din tablet? Det kan vara så att den har en för gammal Android-version för att appen skall fungera.

Å andra sidan är "Mina Fordon", som jag misstänker är appen du frågar om, kompatibel med så gamla versioner som 2.1, så det är säkert inte det som är problemet.

Prova igen, ibland är det tillfälliga fel som ger sådana symptom.
Helst med så stark signal som möjligt.

Surfplattan har version 5.1 av android så det är något annat
 
J

Jarn

Guest
Sv: Vägverkets APP.

Jag får samma på min platta med 6.01 och jag tror att det beror på att jag inte har plats för SIM kort, dvs ingen GSM anslutning.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Vägverkets APP.

Pratar ni om appen Mina Fordon (Transportstyrelsens app) så är den inte kompatibel med min platta Samsung Tab S2 heller, relativt ny, med Android 6.0.1.
Fungerar dock på min äldre mobil, Samsung Galaxy Note4, också den har Android 6.0.1.

Om man läser om appen på Google Play för plattan står informationen "Appen är inte kompatibel med den här enheten."
Appen fungerar även på min förra mobil, Samsung S3, med Android 4.4.4!

Jag har fått uppfattningen att appen inte klarar skärmstorleken/upplösningen på den större plattan.

PS. När jag testade Mina fordon på den gamla Samsungen var det utan SIM kort. Fungerar alltså via WiFI, internet whatsoever! DS.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vägverkets APP.

Går det inte att förstora skärmen så att den passar båda mobil och platta?

IMG_0146.PNG
2x i nedre högra hörnet
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Vägverkets APP.

Den går inte ens att installera, i vilket fall som helst inte via Google Play
 

Olansson

FD HBK Medlem
Inlägg
484
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4288
Medlemskap
2022
Sv: Vägverkets APP.

Installerade just i min samsung tab 4 inga problem har inte läst in några bilar än har samma i min mobil samsung s6 edge använder den vid av o påställing av husbil.
prova via transportstyrelsen den fins där också.
 
Senast ändrad:
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Vägverkets APP.

Det går ej att installera appen från Google Play, men jag kan maila en apk fil till de som önskar, som fungerar att installera på Android platta.
Glöm dock inte att man måste tillåta installation från okända källor, under säkerhet i inställningar.

/ Göran
 
F

F.d. 55939

Guest
Sv: Vägverkets APP.

Det går ej att installera appen från Google Play, men jag kan maila en apk fil till de som önskar, som fungerar att installera på Android platta.
Glöm dock inte att man måste tillåta installation från okända källor, under säkerhet i inställningar.

/ Göran


Tack för filen Göran!

Den fungerar nu perfekt i min surfplatta
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Vägverkets APP.

Har dels en;
¤ Samsung S7e, uppdaterad till Android 7,0
och dels
¤ en Samsungplatta Galaxy Tab A 9,7" uppdaterad till Android 6,1

Inga som helst problem med Vägverkets app i dessa prylar, fungerar perfekt i alla avseenden!
 
Toppen