• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägassistansförsäkring negativa eller positiva erfarenheter

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jovisst, men trådskaparen har en HB <3500kg från 2001 så det var den jag tänkte på när jag skrev min kommentar. Assistansen brukar ju gälla upp till ett visst antal mil (ca.10000) & 10 år.
 
F

F.d. 55374

Guest
Jovisst, men trådskaparen har en HB <3500kg från 2001 så det var den jag tänkte på när jag skrev min kommentar. Assistansen brukar ju gälla upp till ett visst antal mil (ca.10000) & 10 år.

Det måste betyda att vi har en mycket bra försäkring.

Tommy R
 

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.686
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Har Falcks utan självrisk, 652/år. Fick starthjälp i vintras. Har en 15 år gammal husbil och 10500 mil. Funkar bra.
 

japo1

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
6842
Medlemskap
2024
Ju längre bort från hemorten man befinner sig desto mer utsatt blir man när man åker husbil. När jag åker runt i Europa skulle jag aldrig våga vara utan en komplett assistansförsäkring, dvs bärgning till verkstad, hotellvistelse och hyrbil. Har Folksams försäkring för tung husbil utan självrisk som har nyttjats vid två tillfällen. Nära gränsen till Ukraina och i Frankrike. Bärgningsbil på plats inom en timma, vi transporterade till ortens bästa hotell och hyrbil på plats dagen efter. Perfekt uppföljning hela tiden från försäkringsbolaget. Ingen kostnad utom för reparation av bilen, förstås. Total premie för hela bilen SEK 575/mån.
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Har Länsförsäkringar men med självrisk. Tecknade tillägg hos Assistansbolaget 480:- år utan självrisk. Hade nytta av det i helgen.

ERIKPER
Har även Länsförsäkringar och kollade precis upp Assistansbolagets tilläggsförsäkring. 828 kr/år för husbil! Hur bär man sig åt för att få denna försäkring för 480 kr/år. SBM däremot erbjuder tillägget för 479 kr/år.
//Kjell
 
F

F.d. 55374

Guest
En sak som alla assistansbolag bör göra är att ta bort texten, hjälp inom 1 tim i Sverige o 2 tim i utlandet.

Tommy R
 
Toppen