• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägassistansförsäkring från Solid

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.563
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Bytte vindruta i husbilen pga en spricka. Fick efter någon vecka ett erbjudande om Vägassistansförsäkring från Solid. Mitt regnummer stod på blanketten. Bra tänkte jag och läste villkoren. Under villkoren står det. Gäller ej för husbil. Knölade ihop pappret och slängde det
Ha det
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Vägassistansförsäkring från Solid

Dessa försäkringsbolag , skicka direktreklam för till en produkt du inte har användning för.
Läser man om försäkringar här på forumet så är det mycket de inte har koll på.
Sammantaget uruselt!
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.804
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Vägassistansförsäkring från Solid

Det är väl för att den är registrerad som personbil?:confused:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vägassistansförsäkring från Solid

Jag ringde Solid eftersom jag själv har försäkringen och dom svarar att den gäller för husbilar upp till 3500 kg.

Det finns försäkring också för husbilar över 3500 kg som kostar 595/år.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Vägassistansförsäkring från Solid

Bara att ligga lågt tills HBK:s assistans hos Folksam går att teckna, dvs den 1 jan 2011. 195:-:twitcy:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vägassistansförsäkring från Solid

Bytte vindruta i husbilen pga en spricka. Fick efter någon vecka ett erbjudande om Vägassistansförsäkring från Solid. Mitt regnummer stod på blanketten. Bra tänkte jag och läste villkoren. Under villkoren står det. Gäller ej för husbil. Knölade ihop pappret och slängde det
Ha det

Känner en som gått på samma erbjudande. Upptäckte sent omsider ovanstående - gäller ej husbil - när den skulle förnyas.
Han ringde och klagade - då fick han genast pengarna tillbaka. Kolla villkoren!!!!!
 
Toppen