B Bergman
HBK Medlem
Nu undrar jag vad Ni har för Vägassistans företag
vid driftstopp, eller räcker Er vanliga försäkring i Folksam eller LF m.fl.
vid driftstopp, eller räcker Er vanliga försäkring i Folksam eller LF m.fl.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det innebär att bilen måste vara yngre än 8 år för att maskinskadeförsäkringen ska gälla, eller ?I mitt bolag så ingår bärgning vid maskinskada. Bara en självrisk för maskin.
Jag har självriskeleminering genom COOP Mastercard. Tanka 20 l varannan månad. Fler kontokort har detta , t.ex. Ullareds kort.
Våren 2019 nappade jag på ett sådant erbjudande, men när det blev dags för förnyelse förra året hade jag kommit fram till att premien motsvarar ju ett assistansfall vart 3e år. Så ofta kan det ju inte bli...Jag har alltid undrat varför vissa köper självriskelimenering, jag betalade gladeligen en självrisk när jag utnyttjade assistansförsäkringen en gång för ca 15 år sedan! Men nu har jag lärt mig att en del nyttjar assistans både en och två gånger om året!? Då kanske man tänker annorlunda! Kanske man har en gammal bil, men när det gäller punkteringar så vet jag det mesta eftersom jag är i branschen. Ofta är det samma personer som kommer in med punka och de är alltid på jakt efter billiga helst begagnade däck. Kan det vara likadant när det gäller motordelar och service? Många driftsstopp ute på vägen är nog självförvållat!
Assistansförsäkringen står ju för eventuellt arbete på vägen eller transport till verkstad, verkstadsbesöket står ju bilförsäkringen för och ibland även hotellkostnader, hyrbil m.m, då kan det vara en fördel med HB och hemförsäkring i samma bolagMen om Husbilen ska in på verkstad i utlandet ev. 2-3 dagar, betalar Ert Assistansbolag hela kostnaden?
Nej.Men om Husbilen ska in på verkstad i utlandet ev. 2-3 dagar, betalar Ert Assistansbolag hela kostnaden?
I min husbilsförsäkring med Folksam Hbk avtal, ingår assistans utan självrisk.
Visa bilaga 211700
Sen kan villkoren för assistansen skilja mellan olika bolag.
Det gäller att läsa det finstilta.
Krister.
Jag har Assistansbolaget och har utnyttjat dem några gånger, både bil och husbil. Husbilen är en -01 och bilen en -12. Även starthjälp på vår Chrysler -01 när innerbelysningen inte släktes utan stod på i flera timmar. Allt utan kostnad.Assistansfösäkring existerar inte på gamla bilar trots att många gånger är dom bättre sköta än nyare årgångar
Då är den veteran med särskilda villkor, och det är inte min, vanligt helförsäkring på en gammal bil och ingen veteran försäkringJag har assistans på min Dodge Lancer 1962. 59 år gammal. Har inte behövt använda den än.