• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Väg 92 – Dorotea-Åsele

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Vi åkte den vägen den 1 augusti. Startade direkt den här tråden, när mina händer och kroppen slutat skaka efter de 5 skräckmilen


Såg över huvudtaget inga aktiviteter utefter vägen, varken maskiner eller personal.... nej, jag tror inte att vägen är fixad.

Så är du bara lite rädd om bilen, din egen hälsa och dina framtida minnen från Norrland, lyd skyltarna i början av vägen som ger den kloka rekommendationen: ”Om möjligt, välj en annan väg,”
TommyD
 

Micke & Annika

HBK Web
Admin medlem
Inlägg
411
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
29444
Medlemskap
2024
Ha ha ok Tommy då blir det att köra mot Messelefors, några mil längre men inte värt att skaka sönder bilen och sig själv.
Finns dessutom en fin ställplats vid Messelefors där vi står över natten.
 

Micke & Annika

HBK Web
Admin medlem
Inlägg
411
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
29444
Medlemskap
2024
Jag vet inte vart det var nyasfalterat, men vi vände efter 100 meter på väg 92 från Åsele till Dorotea. Fortfarande tvättbräda, välj annan väg om ni kan.
 

Bilagor

  • 2E16FA79-F806-45E4-B4A5-BF1159BC2C38.jpeg
    2E16FA79-F806-45E4-B4A5-BF1159BC2C38.jpeg
    2,9 MB · Visningar: 37

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Jag vet inte vart det var nyasfalterat, men vi vände efter 100 meter på väg 92 från Åsele till Dorotea. Fortfarande tvättbräda, välj annan väg om ni kan.
Tack, blev väldigt förvånad när vi fick se att vägen var färdigasfalterad ett par veckor efter vår ”skräckfärd” utefter den vägeN. Förvånad eftersom det var mycket arbete som återstod och vi såg ingen som helst aktivitet eller maskiner i området.

Peter o Birgitta missuppfattade troligen vägnumret.

Därför gäller fortsatt; Undvik RV92 mellan Åsele och Dorotea om du är rädd om din bil och din egen hälsa.

TommyD
 
Toppen