F
F.d. 13924
Guest
Chassiefabrikat: Ospecificerat
Årsmodell Chassie: Ospecificerad
Husbilsfabrikat: Dethleffs
Årsmodell Husbil: Ospecificerad
Ämnesområde: Ospecificerat
Hej under min sem med husbilen en Dethleff globetrotter Fiat 75hk -92 så innfann sig ett obehagligt problem imellanåt. Nämligen ratten ryckte åt hö när jag frikopplade o växlade till spec fr 4:an till 5:an o tvärtom ibland oxå när jag körde sakta, när jag t:ex skulle köra in på en rastplats. Och när jag körde iväg igen så kunde det va bra i 40 mil utan att det märktes någonting inga vibrationer i ratten o växlingen fungera bra.Sen kunde det börja igen. En sak som har slagit mig som jag funderar på kan vara orsaken är att jag förra sommaren fyllde på växelådsolja underifrån, där man tar upp stickan o fyller på så kom jag inte åt riktigt. Och dum som jag va så använde jag en sportflaska med plastslang med påföljd att den korta slangen gled ner i hålet där jag fyllde på oljan. Nån sa till mig att den smulas sönder så småningom, ingen fara, har kört ca:400 mil efter den påfyllningen. Nu undrar jag om det kan va det som ställer till det att plastbitarna fastnar i drevet ibland o ger utslag på detta vis. Är det nån som har nåt förslag på vad det kan vara, så är jag tacksam, även förslag på bra verkstad i Sthlms län. MVH: Kjelle
Årsmodell Chassie: Ospecificerad
Husbilsfabrikat: Dethleffs
Årsmodell Husbil: Ospecificerad
Ämnesområde: Ospecificerat
Hej under min sem med husbilen en Dethleff globetrotter Fiat 75hk -92 så innfann sig ett obehagligt problem imellanåt. Nämligen ratten ryckte åt hö när jag frikopplade o växlade till spec fr 4:an till 5:an o tvärtom ibland oxå när jag körde sakta, när jag t:ex skulle köra in på en rastplats. Och när jag körde iväg igen så kunde det va bra i 40 mil utan att det märktes någonting inga vibrationer i ratten o växlingen fungera bra.Sen kunde det börja igen. En sak som har slagit mig som jag funderar på kan vara orsaken är att jag förra sommaren fyllde på växelådsolja underifrån, där man tar upp stickan o fyller på så kom jag inte åt riktigt. Och dum som jag va så använde jag en sportflaska med plastslang med påföljd att den korta slangen gled ner i hålet där jag fyllde på oljan. Nån sa till mig att den smulas sönder så småningom, ingen fara, har kört ca:400 mil efter den påfyllningen. Nu undrar jag om det kan va det som ställer till det att plastbitarna fastnar i drevet ibland o ger utslag på detta vis. Är det nån som har nåt förslag på vad det kan vara, så är jag tacksam, även förslag på bra verkstad i Sthlms län. MVH: Kjelle