• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utvändig dusch

Helene & Micke

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
4993
Medlemskap
2024
Hej. Jag hade tänkt lämna in husbilen och fått monterat utvändig dusch i lucka. jag hade tänkt ha den utvändigt eller skall man ha den inne i garaget? Jag tänker på frysrisken.
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Utvändig dusch

Hej
Jag beställde med dusch på utsidan men trodde att den skulle vara i garaget, så jag vet inte vad jag skall göra med ett dusch handtag på sidan av bilen. Vi använder bilen på vintern också men har inte undersökt om man kan stänga av/ta bort dusch handtaget så det inte fryser sönder =dålig investering för oss
ha de Paffw
 

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Utvändig dusch

Hade en monterad innanför toaluckan (den utvändiga). Kanonbra grej! Tänk bara på att spola av sandiga fötter efter badstranden:D. Saknar den utvändiga i nuvarande bilen:mad:

Men vår dusch är på vänstra sidan och man måste ha nyckel för att öppna luckan så det blir att hämta nyckeln i bilen duscha fötterna gå runt bilen förrän man kan komma in:(
Ha de Paffw
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Utvändig dusch

Fundera på vad du skall göra av gråvattnet . Tänk på alla gråvattenpoliser i klubben. Jag vågar inte ens tänka tanken om någon ser dig duscha utan kar med anslutning till gråvattentanken.

Vår tanke med utvändig dusch (beställde den till vår nya bil monterat på fabrik) var mest möjligheten att spola av hundtassar och leriga stövlar. Vi kommer att "bygga" ett hundrum med en ingång för hundarna i garaget. Blir perfekt att ha en dusch att använda vid behov. Medel som omvandlar vatten till gråvatten är inte tänkt att användas. Duschar gör vi i bilens dusch :)

Lovisa :)
 
Toppen