• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Utskrift Android

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Hej på er!

Har vi någon på forumet som har tips på bra App för utskrift via WiFi till HP skrivare? (skall användas till Samsung Note 10.1)

I min HTX One X finns suveränt stöd, bara skriva i IP adress välja skrivare och sedan skriva ut, tror att den "Appen" är utvecklad av HTC men vet inte säkert.

J

Jarn

Guest
Sv: Utskrift Android

Jag installerade appen från HP förra veckan, fungerar perfekt med min Asus platta. Inget krångel utan appen hittade själv skrivaren i nätverket och det var bara att skriva ut.
Appen heter HP ePrint.

What is HP ePrint?

Senast redigerad av en moderator:

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Tack för era svar!

Knut har du testat den på olika skrivare?

I min värld är det både Oki Canon HP Samsung så jag vill ha en som bara vill ha en IP adress och följer HP series II standard.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Har ikke noen netverkskriver herr i Australia, så det mangler testing. Ser at det kan være probbleme med formatering om ikke appen har rett koding for just den skriveren du har.
HP har sin hpgl koding, canon sitt eget kodespråk, oki likedan helt sitt eget - best kompatibilitet er det for skrivere som støtter postscript.

F

F.d. 52943

Guest

Jag använder Printer share på min tablet - android 4.03. Kostar 90 kr. Funkar utan problem med min hp Photosmartskrivare. Det finns en gratisversion som kan göra en testutskrift för att se att det funkar innan man betalar.

Harri & Maria

HBK Medlem
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
11866
Medlemskap
2025

Hej
Jag använder en app som heter PrintHand till min Galaxy 10.1
Skrivaren är en HP färglaser cp 1215
Appen kostade under hundringen (har jag för mig)
Kan skriva ut allt från bilder till internetsidor
Appen finns på Googleplay

MVH Harri

Irene_Torbjörn

HBK Medlem
Kommun
Svedala
HBK-Nr
2232
Medlemskap
2025

Jag använder Google Cloud Print. Jag har en Canon skrivare (ny), denna kunde man ansluta direkt från skrivarens meny. Men det går också att koppla en skrivare som är tillgänglig på en Windows-dator (om skrivaren inte är "cloud ready"). I Android skriver jag sen ut med appen Cloud Print. Denna lösning kräver förstås Internet-koppling. /Irene

Toppen