• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Utrotning av husbilar ETS2

Husbilar kommer säkert att överleva med god omvårdnad och service. De kan va i förvånansvärt bra skick i långt över trettio år.
Det är de nuvarande förarna, av husbilar, som går en efterhand dyster framtid till mötes. Denna slutar tyvärr dessutom för alla med " utrotning". När jag läser en del trådar så ser jag att det tros på ett evigt liv! Det är den mest felaktiga killgissningen här på forumet. Sätt dig i ditt palats och fundera kring frågan, Hur gammal är jag om tio år! Hur gammal är jag om tjugo år? Hur gör jag/ vi med husbil då? Vad är möjligt för mig/ oss att göra?
Så jag tror på en trådrubrik " Husbilsägare gör som strutsen, ....... etc.
Eller, så här tänker och planerar vi för vårt husbilsliv när jag/ vi är 85.
En välskött husbil har evigt liv. Och så möjligtvis jag , men jag har börjat tvivla på det!
 
En skillnad som jag tror mej uppleva i förhållandet mellan Sverige och EU- länder - vissa av dem är att när EU stiftar en lag eller förbud så tas det emot som gudsord!
Jag skulle tro att en del andra länder som inte är så små och ynkliga som vi istället tar EU s beslut mera som rådgivande. Och att det man pysslar med i EU inte är riktigt samma saker som den konkreta verkligheten.
 
Nej man skall inte blanda ihop dem men det finns ett klart samband. Har någon kommit på hur bränslebolagens kostnadsutveckling skulle kunna frikopplas från råoljepriset tar de nog gärna emot tips om det.....
Sant! Det skiljer sig mer eller mindre mellan bensin och diesel (svänger).
Råoljan prissätts i USD. Vid pumpen har valutakursen SEK en påverkan. Svängningarna i råoljepriset hänger delvis samman med råvaror i allmänhet och efterfrågan. Jämför gärna hur det svänger på aktiemarknaden.
 
En skillnad som jag tror mej uppleva i förhållandet mellan Sverige och EU- länder - vissa av dem är att när EU stiftar en lag eller förbud så tas det emot som gudsord!
Jag skulle tro att en del andra länder som inte är så små och ynkliga som vi istället tar EU s beslut mera som rådgivande. Och att det man pysslar med i EU inte är riktigt samma saker som den konkreta verkligheten.
Jag ser nog tvärtom allt mer EU:s politik som den konkreta verkligheten. En verklighet som Sverige börjar anpassa sig till. Exempelvis anpassning av reduktionsplikt och drivmedelsskatt!
 
Tillbaka
Toppen