• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uthyrning ??

F

F.d. 24300

Guest
Hej alla!
Vill höra om någon har någon erfarenhet av uthyrning. Vi funderar på att hyra ut vår husbil :mh: under hösten/vintern/våren, då vi inte använder den själva. Vad ska man tänka på när det gäller ex.vis. försäkringar, kontrakt, milbegränsning, etc..?? Det kan ju faktiskt hända att de som ev. hyr den krockar eller att den blir stulen. Tar gärna emot allmänna tips också.

Hälsningar
Per G :spinny:
 
F

F.d. 50051

Guest
Sv: Uthyrning ??

Jag kan svara dig senare har erfarenhet, telefon eller mejl eller här

anders:confused::rolleyes:
 
F

F.d. 6241

Guest
Sv: Uthyrning ??

Hej alla!
Vill höra om någon har någon erfarenhet av uthyrning. Vi funderar på att hyra ut vår husbil :mh: under hösten/vintern/våren, då vi inte använder den själva. Vad ska man tänka på när det gäller ex.vis. försäkringar, kontrakt, milbegränsning, etc..?? Det kan ju faktiskt hända att de som ev. hyr den krockar eller att den blir stulen. Tar gärna emot allmänna tips också.

Hälsningar
Per G :spinny:
hejsan! vi har hyrt ut vår :mh2: 2 ggr. enligt försäkringsbolaget var det helt okej hyra ut inom rimliga gränser ( vad nu det är...) försäkringen följer bilen inte dem som hyr, MEN hon sa också hyr du ut och bilen skulle försvinna då kan det bli svårt få ut på försäkring eftersom du lämnat nycklarna ifrån dig till dem, vi har "hyrt" ut till personer vi känner el. som någon i vår omgivning känner, vi fick förfrågan från Norge sa direkt ifrån, ja inte för det var en norrman utan för det var okänd person och annat land
lycka till hur ni än gör ( ska ni hyra ut mycket rek. att ni reg. er för yrkesmässig trafik och tar en tilläggs försäkring)
 
Senast redigerad av en moderator:

pirat

HBK Intresserad
Inlägg
288
Kommun
Kristianstad
Sv: Uthyrning ??

Varför kommer man bara på något så dumt som att hyra ut sin husbil?? Det är ju nästan som att låna ut sin fru (ja, jag vet att det också förekommer). Tänk på allt slitage och oaktsamhet med bilen. Vad gör hyraren vid en ev. olyckshändelse? t ex. vattenläckage, tappad taklucka, problem med laddning etc. Nej använd er bil själva och låt den stå i garaget övrig tid, säger jag som har använt bilen i ca 4 veckor, 450 mil iår. Ni får ju också ha full försäkring och skatten betald istället för garageförsäkring och avställd bil, en kostnad det också.

Piraten
 
Senast ändrad:

krisla

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
4224
Medlemskap
2024
Sv: Uthyrning ??

Varför kommer man bara på något så dumt som att hyra ut sin husbil?? Det är ju nästan som att låna ut sin fru (ja, jag vet att det också förekommer). Tänk på allt slitage och oaktsamhet med bilen. Vad gör hyraren vid en ev. olyckshändelse? t ex. vattenläckage, tappad taklucka, problem med laddning etc. Nej använd er bil själva och låt den stå i garaget övrig tid, säger jag som har använt bilen i ca 4 veckor, 450 mil iår. Ni får ju också ha full försäkring och skatten betald istället för garageförsäkring och avställd bil, en kostnad det också.

Piraten


Håller faktiskt med dig. Vem tar ansvar för slitaget som blir, ägaren, javisst. Även om man får ersättnng så slits bilen fortare, bäst att inte hyra ut.
häls
Krisla
 
Toppen