• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utcheckning.

F

F.d. 6057

Guest
Varför i hela fridens dar måste man ut kl 12,00 från en campingplats. Har lyckats stanna på två campingar i sommar där man får stå till kl 15,00 och det är helt suveränt. Har frågat personal om detta och dom påstår att platserna skall hinna städas!!!!! att stugor skall städas begriper man ju men campingplatsen, vad finns att städa. Undrar nu om detta bara gäller scr anslutna campingar eller är det generelt.
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Utchekning.

Instämmer helt och fast med dig Micke!
Det känns nästan som man blir bortjagad och med tanke på att nästa nattgäster förmodligen rör på sig ett antal timmar till på vägarna innan dom kör in på camping för övernattning!
Och att skylla på städning är ju bara trams, då finns det många campingägare som skulle behöva uppdatera sig vad det gäller ordet städning!
Dessutom..........inte att förglömma!
Det händer ju att man umgås i glada vänners lag med god mat och tillhörande drycker, att man skall vara måttlig och tänka på dagen efter vet väll alla men ska man vara väck från campingen vid tolv så får man väll stå på parkeringen utanför för att vara på den säkra sidan, trevligare ställen finns ju!
Detta gäller ju både husvagnar och husbilar
Dock är det väll via sådana här Forum som man kan påverka och göra sin röst hörd, låt oss göra det gemensamt!
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Utchekning.

Det är så dumt så man tror inte det är sant! Sådana ställen ska man inte stanna på. Det är ju inget hotellrum man har haft.
Sören
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Utchekning.

Ja, visst är det märkligt.

Vår upplevelse är att SCR-campingar är värst på utcheckningstid.
När vi frågat varför kl 12.00 så får man svaret att det är nån sorts generella SCR-regler.

Urkorkat - kan inte generella reglerna gälla kl 15.00 ???
Undantag - campingen i Strömsund - där gällde kl 15.00
Så hurra för Norrland..
DS
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Utchekning.

Har också hört att det skulle vara någon ny SCR-policy med utcheckning kl.12.

Vore det en kö utanför på ekipage som väntar på plats skulle det väl kanske kunna vara acceptabelt, men inte annars! Och även då borde man i så fall ha en "daguppställning" där man kan få stå ett par timmar till (ungefär som man kan få ha bagaget kvar på hotellet efter utcheckning).
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Utchekning.

I Tisdags var vi på Hjo camping (SCR) och där var det inga problem. 15.00 gällde för campingen och 12.00 för stugorna. Har varit på fler campingar med samma regler. Både SCR och fristående. Det är bra att frågan tas upp. Då kan man ju vara lite förberedd när man råkar ut för en camping med utcheckning 12.00.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Utchekning.

Håller fullständigt med alla inlägg.

Detta är ju fullständigt VANSINNIGT.

Checka ut kl 1200 gör man sällan på dom Hotell som jag bott på , däremot kl 11.00.
Men jag har ofta frågat om det är ok att checka ut kl 1300 och jag har aldrig blivit avvisad.

Jag måste berätta vad som hände oss nu sist.

Vi hade kollat på vädret för dom närmaste dagarna och det skulle bli "fint".

Vi bestämde oss för att åka till Marstrand, som är det närmaste vi kan komma till kusten.
Utan naturligtvis Göteborg.

Vi tog in på Marstrands Camping och fick en bra plats med ström.
Det skulle kosta 200:- dgn + 40:- för ström.
Vi bodde där 2 nätter och på Onsdag eftermiddag så bestämde vi oss för att åka hem.
Klockan var då cirka 15,30 och jag gick in för att betala.

Kaktusen som stod i info ville då ha FULLT betalt med ström för 3 dggn.

Då säger jag till henne att det sista dygnet har jag inte använt någon ström. (Eftersom jag har ju inte stått där)

Jag säger till henne att det är OK om hon debiterar 3 dygns camping och 80:- i ström för 2 dygn. Hon frågar då: Har du föranmält detta.
Nej, säger jag , jag säger det NU till Dig.

Motvilligt gick hon med på detta.

VAD LÄR MAN SIG AV DETTA?

Jo, när man checkar in så ställ _en massa frågor_ om allt.

Men detta att betala för en nytt dygn efter kl 1200 är ju natta i kölkon.

Hälsningar från ett soligt Göteborg, kurt.b

;) ;) ;) ;) :D :D :D :D
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Utchekning.

Mycket bra IDE.
Detta borde gälla för alla campingar,
BRA INLÄGG. Tack för detta Brittis, hls kurt.b

;) ;) ;) ;) :D :D :D :D
 

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.389
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Sv: Utchekning.

När vi checkade ut från camping Pino Mare i Lignano, en Italiensk fyrstjärnig familjecamping, för några veckor sedan, skulle man köra ut senast 23.00 på kvällen. Hade man samma möjlighet här hade campingarna haft fler gästnätter.
Ursula o. Krister :mcride:
 
F

F.d. 6057

Guest
Sv: Utchekning.

Hörde med first camp i Luleå om detta, där påstod hon att man betalar per natt, men det står klart och tydligt pris per dygn alltså 24tim. Alltså! om jag checkar ut kl 13,00 får jag betala ett dygn extra vilket betyder att om jag ångrar mig innan receptionen stänger kl 23,00 så har jag rätt till samma plats denna natt eftersom att jag har betalat, men vad händer om dom hyrt ut den kl 14,00? så egenterligen skall man bara ställa dit en gammal campingstol så att dom inte kan hyra ut den en gång till. eller hävda att man kommer tillbaka trots att man checkat ut, för betalat har man ju.:mad:
 

kjeva

HBK Medlem
Inlägg
205
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
163
Medlemskap
2024
Sv: Utchekning.

Var glad att ni får vara kvar till kl.12:00.
Nu i sommar har vi campat på flera campingar i Tyskland och Holland och där gäller utcheckning kl.10:00.
 

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Inlägg
465
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2024
Sv: Utchekning.

Hej på er
Utcheckning redan kl 12:00 är botten............ dessuton råkade vi på två campingar som ville att vi skulle checka ut ännu tidigare en 11:30 som hade stängd reception mellan 12:00-15:00 !!!! och en annan som ville ha bort oss redan kl 11:00!!! BOTTENNAPP.
den förstnämnda Sudersand på Fårö den andra på Nordrestrand utanför Visby.
:confused:
mvh Claes
 

KaloPia

FD HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
538
Medlemskap
2021
Sv: Utcheckning.

Gustavsviks camping i Örebro har fri utcheckning till 23.00 för alla.
Jättebra! MEN de tar också bra betalt! (MEN ett nytt körkort kostar mer):mcride:
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Utcheckning.

Vi var på Crono camping i Böda på Öland förra veckan några dagar. Det är nog Sveriges största camping och otroligt välskött och inarbetat. Där är utcheckningen 14.00. Kan den stora campingen hålla den tiden så borde alla andra också kunna det!
 

Nenne

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2024
Sv: Utcheckning.

Just hemkommen från Gotland kan jag instämma i vad som sagts tidigare. Utcheckning från Norderstrand är 11.00 och från Kneippbyn är det 12.00. Checkar man ut senare påföres ny dygnsavgift. En annan sak som man reagerar över är att du vid incheckning måste uppge hur länge du stannar och ska betala i förskott. Åker du tidigare av någon anledning (te.x dålig städning) återbetalas ingenting. Enligt SCR ska väl kortet ge ett visst antal dygns kredit. I alla fall hävdas det som en huvudanledning till att alla måste lösa avgiften. Nu är det ju Werkelinarna som äger både Norderstrand och Kneippbyn och som har ett visst inflytande inom SCR så dom borde ju veta.

:mad: :mad: :mad: :mad:
 
F

F.d. 6057

Guest
Sv: Utcheckning.

Har meilat scr om detta, till svar fick jag att det är en campingtradition att utcheckningen är 12,00:wideeyed: och hon hävdade att det står att man betalar per natt i deras tidningar och inte per dygn, och att dom inte kunde stå för om någon enskild camping skriver per dygn. detta måste jag har missat helt eller så kan jag inte läsa.:rolleyes:
 
Toppen