• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

UTBYTESMOTOR 120 HK DIESEL CITROEN JUMPER -08

Johnny&Lisbeth

FD HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16822
Medlemskap
2023
UTBYTESMOTOR 120 HK DIESEL CITROEN JUMPER -08
Någon som har tips om var man kan få tag i ovanstående? Eller en beg som inte har så högt miltal?

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: UTBYTESMOTOR 120 HK DIESEL CITROEN JUMPER -08

Vad har du för problem med din motor som gör att du måste byta den?

F

F.d. 58882

Guest

sök på laga.se

Laga.se har utbytesmotorer till den bilen från 27500 till 47500 kr & dom har gått en del. Några av dom kring 20000 mil. Då tror jag att köpa en fabriksrenoverad motor är ett bättre köp. Om man inte har någon som kan hjälpa till att laga den man har.

Bennie

Johnny&Lisbeth

FD HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16822
Medlemskap
2023

Laga.se har utbytesmotorer till den bilen från 27500 till 47500 kr & dom har gått en del. Några av dom kring 20000 mil. Då tror jag att köpa en fabriksrenoverad motor är ett bättre köp. Om man inte har någon som kan hjälpa till att laga den man har.

Bennie

Det blir en utbytesmotor då det troligen är en kolv som har gått åt pipan

F

F.d. 58882

Guest

Det blir en utbytesmotor då det troligen är en kolv som har gått åt pipan

Varför inte plocka isär motorn så att du verkligen får reda på vad det är för fel? Om det är som du tror,att det är en kolv som är trasig så kan också loppet ha en skada. Detta går att reparera till ett mycket billigare pris än en utbytesmotor.

Bennie

Johnny&Lisbeth

FD HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16822
Medlemskap
2023

Varför inte plocka isär motorn så att du verkligen får reda på vad det är för fel? Om det är som du tror,att det är en kolv som är trasig så kan också loppet ha en skada. Detta går att reparera till ett mycket billigare pris än en utbytesmotor.

Bennie

Har plockat isär o kollat

F

F.d. 58882

Guest

Är det bara kolven som är kass?

Bennie

Toppen