• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utan turbo

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: Utan turbo

Hej Werner!

Då blir det kanske 2 st Hymer 90:eek:r i Malmö inom en snar framtid.

När det gäller turbo så tror jag du väljer rätt och som Kenth o Ingela säger så är nog en integrerad att föredra rent trivselmässigt.

Lycka till


Hälsn Dan P, alias "Krabban"
:D
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Sv: Utan turbo

Har efter föregående inlägg .............
/Lars


Jag var inne på ADAC hemsida och slog lite på Kfz-steuer. Hmm en hel vetenskap och cket tålamod för att få en korrekt uppfattning om vad som drabbar tyska husbilsägare, eller vad som antagligen också kommer att drabba alla andra husbilsägare inom EU. För det är EU som driver miljöfrågorna och en del större städer inom EU har problem med kraftig nedsmutsning från fordonstrafiken.
/ Werner
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Sv: Utan turbo

Det här som Lasse-Hymer tog upp om beskattningen av husbilar i Tyskland i förhållande till hur mycket dom "spyr" ut är intressant. Inte minst då man som en ev. köpare kan ha detta som argument på en något äldre husbil, 1990 och +. Det är säkert så att många av dessa bilar till nästa år kommer falla i pris. Men å andra sidan, dom lite nyare, dom som klarar sig lindrigare undan,då kommer säkert att stiga, eftersom efterfrågan på dessa kommer att öka. Så egentligen är det ju enkel matematik. Skippa tidig 9o-talare och satsa på 95.or och mer. Beslutsångest ?

mvh
Werner
 
F

F.d. 13733

Guest
Sv: Utan turbo

Hej
jag har tänkt att importera en Hymer s 560 - 92 med mercedes 3 ,0 l 5 cyl diesel
har någon erfarenhet av dessa motorer, är dom trötta i backarna??
kent
 

kangas

HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Norge
HBK-Nr
5323
Medlemskap
2024
Sv: Utan turbo

Hei!!
Vil bare nevne at min forrige bil var en 2,5 liter uten turbo. Fordelen med den var at man alltid var lengst fram i køen. God utsikt, ingen biler foran til å irritere seg over!!
Med 2, 8 liter'n nå ligger jeg vel som oftest bakerst i køen....
hilsen
NB-2518 Kangas
 
F

F.d. 13733

Guest
Sv: Utan turbo

Lasse-Hymer;

Vad vet du om en gamal mercedes motor (3,1 l diesel) från -92 kommer det att kunna bli godgänt , eller kommer jag att bli tvungen att montera katalysator?? kent:rolleyes:
 
F

F.d. 4972

Guest
Sv: Utan turbo

Jag tror inte den är godkänd, Reise-Mobil anger bara Mercedes CDI-motorer, MB-Sprinter Cdi, etc.
/Lars
 
Toppen