• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

USB-kit

B

Bengt & Gunni

Guest
Hej! Jag har köpt ett kit med antenn och en USB adepter från Trådlöst i Sverige.Problemet är att jag inte kan få in drivrutinerna i min Asus 1000.Det följer med en installationsskiva CD,så det var lätt att få in den i min hemmadator.Jag har försökt att flytta programmet till ett USB-minne o vidare in i bärbara datorn,utan att lyckats.Har hört att man ska kunna ladda ned drivrutiner från nätet men jag har inte hittat något.Kanske finns det nån som kan det här bättre än jag,vore tacksam för hjälp.


:confused: Mvh Bengt
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: USB-kit

Om du har en USB sticka med tillräckligt med minne kan du kopiera hela skivan, i annat fall kanske du har någon form av nätverk hemma mellan dina datorer, och då kan du kopiera hela skivan till en tillfällig mapp på din minidator och installera därifrån.//Tommy
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: USB-kit

Er driverene for Windows XP og du har Vista eller Windows 7 i Asusen?
En må søke på nettet etter oppdatert driver for disse utgavene av Windows.
 
B

Bengt & Gunni

Guest
Sv: USB-kit

Er driverene for Windows XP og du har Vista eller Windows 7 i Asusen?
En må søke på nettet etter oppdatert driver for disse utgavene av Windows.

Tack för ditt svar,jag har XP i bägge datorerna o programmet är för XP,vista m.m

Mvh Bengt
 
F

F.d. 29908

Guest
Sv: USB-kit

Man ska aldrig installera drivrutiner från medsända CD-skivor, ta det alltid som en regel att alltid ladda ned från tillverkare eller leverantörs hemsida. De drivrutiner och mjukvaror som följer med är i regel gamla, om du tar ned den från hemsidan får du däremot den nyaste versionen. Bara ett litet tips. ;-)
 
Toppen