Gunillas Kenth
HBK in Memoriam
- Kommun
- Hässleholm
I förrgår hade vi ett planerat strömavbrott mellan 7:30 och 9:30. Men sen skulle jag till bilverkstaden kl 9.00. Hur få ut bilen ur garaget 8:30? Vi har ingen dörr till garaget så jag kan inte gå in och frikoppla porten. Och hur gör vi om det blir ett oplanerat strömavbrott och jag skulle behöva kör ut bilen eller hämta något i garaget? Kan man sätta en UPS till portmotorn tänkte jag? Jag har ju redan en UPS på fibermodemet och hall-kameran på första våningen och en UPS på routern, swichen, datorn och Arlo-kamrorna på andra våningen.
Jag kollade upp hur mycket portmotorn drog och det var 250W och hur mycket UPS'n levererade och det var drygt 500W. Sagt och gjort - hämtade hem en UPS, testade funktionen och - vola - perfekt. Jag behövde köra porten 4 gånger under strömavbrottet och det var inga problem.
Någon mer som använder UPS?

Jag kollade upp hur mycket portmotorn drog och det var 250W och hur mycket UPS'n levererade och det var drygt 500W. Sagt och gjort - hämtade hem en UPS, testade funktionen och - vola - perfekt. Jag behövde köra porten 4 gånger under strömavbrottet och det var inga problem.
Någon mer som använder UPS?