• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uppvägning husbil (besiktning)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Challenger328

HBK Medlem
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
42206
Medlemskap
2025
Hej
Vägde upp vår husbil via CoC dokument från generalagenten på en station i Hässleholm nu för ett par veckor sedan. Det är en 23:a uttagen 24. Idag var jag inne och tittade på mina fordon på transportstyrelsen, och fick då se att den ska besiktigas senast den 31/8 i år. Förut var det 2027 som var första besiktning. Beror detta på att vi vägt upp husbilen? På stationen i Hässleholm sa de ingenting om detta när jag var där.
Någon som vet hur detta brukar fungera? Ska det vara en extra besiktning efter vikthöjning, jag har inte läst detta någonstans tidigare.

Ret52

HBK Intresserad
Kommun
Orust
Väger bilen över 3650 skall den besiktas varje år jag har en som väger 4000 å en svåger som vägt upp sin 3850 å besiktning varje år.

Senast ändrad:

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Hej
Vägde upp vår husbil via CoC dokument från generalagenten på en station i Hässleholm nu för ett par veckor sedan. Det är en 23:a uttagen 24. Idag var jag inne och tittade på mina fordon på transportstyrelsen, och fick då se att den ska besiktigas senast den 31/8 i år. Förut var det 2027 som var första besiktning. Beror detta på att vi vägt upp husbilen? På stationen i Hässleholm sa de ingenting om detta när jag var där.
Någon som vet hur detta brukar fungera? Ska det vara en extra besiktning efter vikthöjning, jag har inte läst detta någonstans tidigare.
Jag råkade ut för samma när jag vägde upp från 3.500 till 3.850. Dock hade jag tur att de som gjorde reg.besiktningen tänkt åt mig och även reserverat tid för vanlig besiktning lite senare samma dag. Bra service!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen