• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uppställningskostnad?

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Hej!
Vad är en skälig kostnad för en uppställningsplats utomhus respektive inne under tak en bit ute på landet?
//Conny

Rotax

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
976
Medlemskap
2026
Sv: Uppställningskostnad?

Jag betalar 1700 SEK för vinteruppställning under tak, kallställt, fritt från inbrott och förhoppningsvis musfritt.

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025

Jag står i en maskinhall (typ carport för maskiner) med öppet åt ett håll. Tillgång till el och den finns på inhägnat område med låst grind och bevakning. För detta betalar jag 375 kronor månaden. Jag hyr platsen året runt för att få behålla den. Fördelen är att alltid ha en plats att parkera på. Det finns snöröjning så att jag kan komma ut på vintern om jag skulle vilja det.

Dyrt...ja kanske...men praktiskt.

Johan Kinneryd
Borlänge

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Tror det är 3200 som vi betalar, för vintermånaderna. Industribyggnad, inomhus, ingen värme.

Förstår här att vi nog betalar dyrt.

Miata

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1927
Medlemskap
2025

Vi betalar 400/mån inomhus i maskinhall av plåt. Vi betalar bara för de månader som vi utnyttjar. Tidigare stod vi i en trälada som kostade 2000/år men det var lite smutsigare och större brandrisk.

Janne

perskoglund

FD HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4533
Medlemskap
2023

Jag betalade 3000:- för en 6m bil i vintras i en stor och torr lagerbyggnad i Essvik. För bil längre än 6m kostar det ytterligare 1000:- per meter. Dyrt tycker jag.
Hälsningar
Per

F

F.d. 25189

Guest

1700 kr 1-5 plusgrader i industrilokal med gjutet cementgolv ! Har aldrig haft problem med möss där.

F

F.d. 7282

Guest

3000:- i f.d militärt mobförråd, värme + avfuktare. från Okt-Apr.

// Pär

F

F.d. 3910

Guest

Hej!
Vi betalar 1000 kr/år med tillgång till el i en luftig men torr loge en bit ute på landet. Har även en egen port, vi står där med HB alla dagar vi inte är ute och kör. Ej plogning på vintern.

F

F.d. 29775

Guest

Hej
Vi betaler utanför Helsingborg SEK 1800 per år:
inomhus 1 okt-1 april i maskinhall på cementgulv med Anticimex musfällor. Utomhus 1 apr -1 okt.

mvh
Mikael

Thomas o Karin

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2026

Vi betalar 2800:- Jan-dec, kan hämta när som, finns el om man vill ha till extra kostnad

/Thomas

Toppen