F
F.d. 53032
Guest
Är det någon som vet vad som krävs för att uppgradera B-kortet ?
Körundervisning ?
Teori ?
Kostnader ?
Körundervisning ?
Teori ?
Kostnader ?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Anledningen till min fråga var att jag till sommaren tänkte ta min 4 ton tunga husbil ut i Europa. Jag ville då slippa tjafs med poliser som ifrågasätter min behörighet att köra husbilen. Det är alltså in frågan om yrkesmässig trafik.
Problemet blir nog mycket större om olycka är framme och men inte har rätt behörighet.
Tydligen får man vänta till 2013 med att bli laglig efter som det inte finns någon möjlighet att ta ett C kort för husbil före dess utan att ta med delar som omfattar yrkestrafik.
Hej Sissi,
jag ställde ungefär samma fråga i en tidigare tråd http://www.husbilsklubben.se/forums/t38686-3/#post272522 på ett liknande ämnde. Det kom tyvärr inga konkreta svar, förmodligen av det enkla skälet att det är ingen som kan svara på frågan.
Det finns en ordning som gäller och den går tydligen inte att anpassas till nya förhållanden. De byråkratiska kvarnarna måste först få möjlighet att bereda, undersöka, diskutera, inhämta yttranden, revidera förslag, diskutera på nytt. Ja det kan ta hur lång tid som helst och förmodligen är problemet borta när allt är klart.
Jag har gjort som så att jag har skrivit till Transportstyrelsen och mot bakgrund av det oklara läget ute i Europa beträffande Pb II begärt ett intyg "Certifificate of Swedish Driving licence". Väntar nu på svar från Transportsstyrelsen.
V-backen
Hej Sissi,
jag ställde ungefär samma fråga i en tidigare tråd http://www.husbilsklubben.se/forums/t38686-3/#post272522 på ett liknande ämnde. Det kom tyvärr inga konkreta svar, förmodligen av det enkla skälet att det är ingen som kan svara på frågan.
Det finns en ordning som gäller och den går tydligen inte att anpassas till nya förhållanden. De byråkratiska kvarnarna måste först få möjlighet att bereda, undersöka, diskutera, inhämta yttranden, revidera förslag, diskutera på nytt. Ja det kan ta hur lång tid som helst och förmodligen är problemet borta när allt är klart.
Jag har gjort som så att jag har skrivit till Transportstyrelsen och mot bakgrund av det oklara läget ute i Europa beträffande Pb II begärt ett intyg "Certifificate of Swedish Driving licence". Väntar nu på svar från Transportsstyrelsen.
V-backen