• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uppfällbar bädd i Alkoven?

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Hej!
Vilka bilar skall jag titta på om jag vill ha en beg. husbil med uppfällbar bädd i alkoven. Detta för att slippa slå i huvudet var o varannan gång man skall till förarhytten Jag vill också gärna ha en bil med våningssängar. Alternativt en bil med nedsänkbar bädd över
framstolarna.
Tacksam för svar. Det måste finnas många i klubben som har den här typen av bilar

Sv: Uppfällbar bädd i Alkoven?

Hur denna ?
PICT2111.JPG
Kan öppnas mer.
2 trekantiga plattor med gångjärn (piano gångjärn) på sidorna.

Senast redigerad av en moderator:

Jag hade förut en Knaus Sun Traveller 650 07:a med uppfällbar alkovsäng.

P671G-living-area-big.jpg

Så här ser bädden (140 x 200) ut i nedfällt läge i en HomeCar.

Knaus alkovbilar typ Sun Traveller och Sport Traveller har ofta uppfällbar alkovbädd, ingår i vad de kallar integrationspaketet.

Har haft alkovhusbilar i sju år, dock ingen med uppfällbar bädd så jag har inget att råda om sådana modeller. Vill bara nämna att jag aldrig slagit mig i alkovbäddskanten men däremot ett antal gånger i garagedörrhålets överkant!

Hej

Vi har haft 3 alkovbilar tidigare

1 st. Hymer med fast alkov
2 st. Frankia med uppfällbar alkov. A 650 ED

Fördelen med uppfällbar är ju ganska självklar. Du får i stor sett full ståhöjd ända fram till stolarna. Är sedan stolarna vändbara och integreras i sittgruppen runt bordet så är det en fördel.

Såg att vår första Frankia -00 är till salu hos Forsbergs: Frankia A 650 ED -00 | Älvsborg | Blocket

Mc Louis alkover kan fällas upp samtliga med mycket god takhöjd från 1,95-2,30 636G Tandy

Våran AUTOROLLER 7 har uppfällbar alkovsäng och våningssäng bak.
Finns på salutotget.

Tillbaka
Toppen