• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppdatering Garmin

Elof Johnson

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3520
Medlemskap
2021
Vid senaste uppdateringen av min garmin 350 försvann svenskan som språkval. Jag har ännu inte uppfattat vad en rondell heter på engelska.
Någon som har en förklaring till varför svenskan försvann och hur jag gör för att få tillbaka den.

Mvh
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Uppdatering Garmin

Round about tror jag tjejen säger i AutoRoute.
Roadglider
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Uppdatering Garmin

Vid senaste uppdateringen av min garmin 350 försvann svenskan som språkval. Jag har ännu inte uppfattat vad en rondell heter på engelska.
Någon som har en förklaring till varför svenskan försvann och hur jag gör för att få tillbaka den.

Mvh

Tror att det kan vara så att när du uppdaterar, så ligger det engelska språket som förval.
Gå in i inställningar och välj svenska.

Hoppas att detta funkar!

Ha det gott!
 

Elof Johnson

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3520
Medlemskap
2021
Sv: Uppdatering Garmin

Tyvärr Schmid, det finns olika engelska. Tyska franska spanska australienska och italienska att välja på. Imget annat.
Hade en ny mjukvaruuppdateribg att köra men det gjorde ingen skilnad.
 
Senast ändrad:

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Uppdatering Garmin

Hej igen!

Har du kollat på Garmins hemsida?

Tror det finns svensk röst att ladda ner där!
Vet inte om min svenska röst fungerar på din, annars kunde jag maila den till dig och så lägger du in den på din maskin.
Jag har en Garmin 760.

Hör av dig så försöker jag hjälpa dig med detta.:)

Ha det gott!
 
F

F.d. 25058

Guest
Sv: Uppdatering Garmin

Hej, och för alls information.
Detta meddelande fick jag igår från Garmin.

Garmin återkallar frivilligt vissa nüvi-enheter som innehåller ett specifikt batteri som har tillverkats av batterileverantören inom ett begränsat tidsintervall. Garmin har identifierat potentiella överhettningsproblem när vissa batterier tillverkade av tredjepartsbatterileverantören inom ett begränsat tidsintervall används i vissa nüvi-modeller från Garmin med en specifik utformning av det tryckta kretskortet (printed circuit board - PCB). Det tycks vara fallet att samverkan av dessa faktorer under sällsynta omständigheter kan öka risken för överhettning, vilket kan orsaka brandfara.

BERÖRDA PRODUKTER
De återkallade enheterna omfattar en liten delmängd av följande nüvi-modellnummer:
• nüvi 200W, 250W och 260W
• nüvi 7xx och 7xxT (där xx är ett tvåsiffrigt nummer)
OMEDELBAR ÅTGÄRD KRÄVS
Du hittar ditt nüvi-modellnummer och -serienummer på etiketten som sitter på bak- eller undersidan av din nüvi. Du måste ange detta och annan information för att avgöra om din nüvi berörs av återkallningen.
Du kan snabbt och enkelt avgöra om din nüvi berörs genom att gå till www.garmin.com/nuvibatterypcbrecall
Hoppas detta inte är något lurt.
Fick sedan när det konstaterats att min Garmin 765T är återkallad, en lapp via e-posten som jag skall klistra på paketet. Den skall skickas till England och den är tillbaka (förhoppningsvis) om ca 3 veckor /Curt
 
Toppen