• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uppdatering av iPad

Ove & Marjatta

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4902
Medlemskap
2025
Sv: Uppdatering av iPad

Man kan ju börja fundera, och undrar om man kräva tillbaks det man betalt för appen.

Har nog skickat minst 10 mejl till dom, men svaren uteblir.

//Tommy

Inte bra. Jag som just hade lärt använda och tycka om den som komplettering till makes Navigon.

Marjatta

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Min IGO fungerar perfekt efter uppdateringarna. Fick avintsallera och börja om när jag uppdaterade till IOS 7, vid uppdateringen till 7.02 inga problem alls. iMessage fungerar också både på IPad och IPhone.

C

cheetah1

Guest

Ni som har problem med iMessage, gör såhär:

Gå in i Inställningar, Meddelanden och stäng av iMessage.
Gå in i Inställningar, Allmänt, Nollställ, och Nollställ nätverksinställningar <-- OBS! Era sparade trådlösa nätverk försvinner när ni gör detta.
Ni ombeds slå in er låskod. Gör det och telefonen startar om sig själv.
När telefonen startat om, gå in i Inställningar, Meddelanden och sätt på iMessage och vänta tills det står att det verifierats.
Lägg (eventuellt) till era trådlösa nätverk igen. Hoppas ni hade lösenorden sparade nånstans. ;)

I några fall har det fungerat att bara stänga och starta om iMessage, men inte för mig, så vill ni kan ni testa det först, men ha inte för höga förhoppningar.

Lycka till!

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Ev skulle jag vilja lägga till "Logga ut från iCloud" som punkt nr 2 i listan ovan… Och även logga in igen efter återställning av Nätverksinställningarna.

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Med den inställningen han har ska han nog inte pyssla med datorer alls :)
Min uppdaterades utan problem, gen 2. Men det finns alltid saker som fungerar mer eller mindre bra. YMMV som de säger i USA.
Att därför gå ut med en varning låter lite överdrivet...

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jaha, givetvis uppdaterade jag min iPad innan jag hade läst den här tråden...och nu är kartorna puts väck i iGo....jag försökte att hämta enligt instruktionen tidigare i tråden, men det kommer hela tiden en skylt att det inte går att kommunicera med servern....vad trött jag blir på det här :mad::mad::mad:....finns det nån lösning???

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det är iGO som har problem med sin server och håller på att åtgärda.
Förhoppningsvis snarast!

Jag skrev till dem och fick iGO Scandinavia så länge, det är de nordiska kartorna som skall laddas ned i Shopen som inte funkar.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

kontaktinfo IGO
Contact | iGO navigation

Säkerhetskopiera alltid kartorna på iCloud...för allt kan hända vid uppdateringar.
Har ni haft tur och säkerhetskopierat Nordic kartorna...bara att ladda om ni har koden.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jag hade inte tid att vänta, behöver gps nu, jag köpte tomtoms app istället, funkar jättebra och mycket lättare för mig att använda eftersom jaghaft en tomtom gps innan. Har aldrig blivit riktig vän med IGo nån gång....

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Då blir barnen glada!
Samtidigt som Homer, Marge eller Darth Vader ger körinstruktioner får de en dos humor på engelska!

Bernt Håkan

HBK Medlem
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
1368
Medlemskap
2025

Hej.
Min igo prim får ingen kontakt med servern efter uppdatering till iOS 7.
Är det någon som har haft samma bekymmer? Det går inte att uppdatera eller något pga detta problem. :(

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Hej.
Min igo prim får ingen kontakt med servern efter uppdatering till iOS 7.
Är det någon som har haft samma bekymmer? Det går inte att uppdatera eller något pga detta problem. :(

Alla som uppgraderat de senaste veckorna har samma problem. De nordiska kartorna ryms inte inom de 2 GB som får laddas ned initialt utan skall hämtas gratis i Shopen. IGO jobbar på problemet med sin server och vi kan bara hoppas att de snart får servern att funka.

Jag misstänker att de jobbar på en enklare lösning som andra apptillverkare anammat, nämligen att man laddar ned de länders kartor som man behöver för tillfället och resten vid senare behov. Betydligt smartare!

Bladh

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3841
Medlemskap
2022

Nu fungerar det igen att ladda ner kartor till
IGO primo.

Bladh