• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Uppdaterad karta i Nuvi 660 FM

F

F.d. 3

Guest
Köpte en 'Lifetime' uppdatering som installerats i helgen ... skall bli intressant att se om nya motorvägen i Uppsala är med i City Navigator NT v.2010.
---
Med Lifetime har jag rätt till fyra uppdateringar per år under hela navigatorns 'livstid'. Kartan tar visserligen tid att ladda, dels till datorn och dels till navigatorn, ca 2 tim vardera.

//kaj

Per&Laila

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
622
Medlemskap
2026
Sv: Uppdaterad karta i Nuvi 660 FM

Hej!har laddat hem samma men fick ingen svensk röst,fick du det?det kan bli så jag får köra om det igen. :cool: "känns inte riktigt bra"

F

F.d. 3

Guest

Kartbyte skall inte påverka 'språket' ... ja det är fortfarande svensk röst i 'dosan'.
//kaj

F

F.d. 16416

Guest

Hej,

Motorvägen norr Uppsala är med och Ingrid kan hämtas på Min sida på Garmin. Du behöver ej installera om den nya kartan. Kom ihåg lite fel. Ingrid hittas på Garmin svenska hemsida under uppdateringar.....

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 11846

Guest

Vad får man betala ??

F

F.d. 3

Guest

1195 kr på Dustin Home.

//kaj

F

F.d. 53498

Guest

Jag har också köpt en "lifetime" genom Dustin.

Jag kommer inte igång med nedladdningen från Garmins server. Jag har lagt in mitt apparatnummer och produkt nyckel, men sen händer inget. Kan någon hjälpa en okunnig.

F

F.d. 3

Guest

Hej

Vi hade också problem att få registrera och ladda in via myGarmin som inloggad användare. För att få det att fungera så registrerade vi "nüMaps Lifetime" via denna länk.

https://my.garmin.com/mygarmin/lifetimeActivationLogin.htm

Då dök uppdateringen och länk till ny karta upp på myGamin. Hoppas det funkar i annat fall kan vi 'pröva' hjälpa dig igen.

//kaj o Johan (sonen)

F

F.d. 53498

Guest

Hej

Vi hade också problem att få registrera och ladda in via myGarmin som inloggad användare. För att få det att fungera så registrerade vi "nüMaps Lifetime" via denna länk.

https://my.garmin.com/mygarmin/lifetimeActivationLogin.htm

Då dök uppdateringen och länk till ny karta upp på myGamin. Hoppas det funkar i annat fall kan vi 'pröva' hjälpa dig igen.

//kaj o Johan (sonen)

Tack så väldigt mycket. Nu rullar hämtningen på datorn. Hoppas att det fungerar att ladda in sen, det blir en ny historia. Konstigt att inte Garmin kan tala om den här vägen.

Tant Sture

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024

Hej på er. Angående Garmins support så kan man inte bli annat än förvånad.
Köpte en ny Garmin 765 nu i våras, funderade lite då jag startade upp denna om jag hade en uppdatering av senaste karta att hämta.
Sökte på deras sida och fann inget svar, tog kontakt med dem via mail och svaret kom två dagar senare. Men detta svaret gav mej inget svar alls på min fråga.
Det var ungefär som "Goddag yxskaft fattar du inget själv" så inte blev jag så klokare av detta. Så för ca 14 dagar sedan så kollade jag på nytt och nu gav jag mej fasen på att verkligen hitta ett svar, sökte och läste både Svenska och Engelska sidor och så vips, där var det. Jodå jag hade ju en uppdatering att hämta hem, och nu hade jag endast 7 dagar kvar på min tid sen köp ! ? Det tog en hel evighet att hämta hem uppdateringen, och givetvis så fungerade inte detta. Morgonen därpå upp tidigt och ny hemladdning, detta tog säkert lika lång tid. Nu lät jag datorn bestämma allt och efter ca 2 timmar så hade jag fått in allt som ingen i klartext ville upplysa mej om.
I jämförelse så har Tom Tom bättre support och roligare saker till min GPS, men Garmin känns ändå en aning tryggare anser jag. Har nu under snart ett år med Tom Tom och ett halvt år med Garmin testat båda. Båda är bra och har saker som man skulle vilja ha i den andra. Samtidigt så dras båda märkena med knepiga egenheter man helst skulle vilja undvika, men jag kör med båda ett tag till sen får det nog bli en tillbakagång till min gamla tvåbenta. Hon ger åtminstone en trevlig konversation under resan.
Mvh Tant Sture

Toppen