Sv: Uppdaterad karta i Nuvi 660 FM
Hej på er. Angående Garmins support så kan man inte bli annat än förvånad.
Köpte en ny Garmin 765 nu i våras, funderade lite då jag startade upp denna om jag hade en uppdatering av senaste karta att hämta.
Sökte på deras sida och fann inget svar, tog kontakt med dem via mail och svaret kom två dagar senare. Men detta svaret gav mej inget svar alls på min fråga.
Det var ungefär som "Goddag yxskaft fattar du inget själv" så inte blev jag så klokare av detta. Så för ca 14 dagar sedan så kollade jag på nytt och nu gav jag mej fasen på att verkligen hitta ett svar, sökte och läste både Svenska och Engelska sidor och så vips, där var det. Jodå jag hade ju en uppdatering att hämta hem, och nu hade jag endast 7 dagar kvar på min tid sen köp ! ? Det tog en hel evighet att hämta hem uppdateringen, och givetvis så fungerade inte detta. Morgonen därpå upp tidigt och ny hemladdning, detta tog säkert lika lång tid. Nu lät jag datorn bestämma allt och efter ca 2 timmar så hade jag fått in allt som ingen i klartext ville upplysa mej om.
I jämförelse så har Tom Tom bättre support och roligare saker till min GPS, men Garmin känns ändå en aning tryggare anser jag. Har nu under snart ett år med Tom Tom och ett halvt år med Garmin testat båda. Båda är bra och har saker som man skulle vilja ha i den andra. Samtidigt så dras båda märkena med knepiga egenheter man helst skulle vilja undvika, men jag kör med båda ett tag till sen får det nog bli en tillbakagång till min gamla tvåbenta. Hon ger åtminstone en trevlig konversation under resan.
Mvh Tant Sture