• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Karosseri Underredsbehandling

RobbanC

HBK Medlem
Kommun
Upplands väsby
HBK-Nr
41650
Medlemskap
2025
Hej alla glada.
Vi har en Fiat bürstner från 2003 och undrar om man kan underedsbehandla den och i så fall hur?
Gör man som med en bil?
Mvh
Robert

Globetrotter

HBK Medlem
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
27312
Medlemskap
2025
Jag köper Biltema linolja på sprayburk och behandlar golvet undertill.
Brukar göra detta på vårkanten innan säsongen.
Öppet trä tycker det är namnam.
Det går några burkar.
Vet inte om det gör någon nytta, men jag inbillar mig det och mår bättre.

Sorry, såg inte inlägg före.

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag har låtit underedsbehandla min bil.
I min instruktion var jag tydlig med att jag endast ville ha en tunn produkt applicerad.

Jag tänkte inte på detta när jag fick min Flair behandlad, tjock o go massa sprejades ovanpå den tunna. (vilket är standard i branchen)
Den som sedan skall reparera/serva bilen får mycket lätt många svordommar över sina läppar.
(jag servar/reparerar mina bilar själv)

Bara ett tips:yes:

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2026
Det som gör mig något konfunderad här är detta med träunderrede dvs undergolvet är av trä. Det talas om att det är trä så det kan andas. För mig innebär det att ett sådant material förstörs ganska fort i vårat klimat. Alltså måste det vara något annat. Jag har kollat på detta under vår Nordic. Det ser ut som någon slags mineralskiva som torde inte ha någon "andningsförmåga". Jag får väl kolla med de som tillverkat bilen...

begeco

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
34260
Medlemskap
2025
Det som gör mig något konfunderad här är detta med träunderrede dvs undergolvet är av trä. Det talas om att det är trä så det kan andas. För mig innebär det att ett sådant material förstörs ganska fort i vårat klimat. Alltså måste det vara något annat. Jag har kollat på detta under vår Nordic. Det ser ut som någon slags mineralskiva som torde inte ha någon "andningsförmåga". Jag får väl kolla med de som tillverkat bilen...
På vår Adria är det någon typ av impregnerade plywood. Den har klarat sig i 17 år trots användning året runt och utan andra åtgärder än byte av skruvar till rostfritt.

Toppen