Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tack så mycket för goda rådHejsan, som vanligt lite svårt att ge råd för det finns olika åsikter som med allt annat, men börja måla med färg som täpper till ev. andning som behövs är absolut inte något man bör göra, och det flagnar säkert av med tiden och blir struligt.
Den kanske vanligaste allmänna behandlingen är nog att spruta rå linolja utblandad med kanske 20% balsamterpentin på underredet, kanske två gånger om det är torrt och då med ett par dagars mellanrum så första omgången får suga in och halvtorka innan lager två.
Det är ganska bekräftat att även större husbilsfirmor använder den metoden då de kollar över nyare bilar med sprayflaskor vid lite kontroll och underhåll.
Om man inte vill blanda själv så verkar det att gå lika bra med Biltemas linolja på sprayburk eller deras enlitersburkar som passar på de speciella sprutpistoler som hör till. Utan kompressor så går det bra med en lagom bunt av sprayflaskorna. Det är också lätt att senare eller efter flera år tvätta av, låta torka, lite gnugg med stålborste och sedan bara spraya på mera.
Det funkar också bra att blåsa in där golvet står på balkarna så det kryper in mellan just där trä möter metallbalkar m.m.
Visa bilaga 222329
Visa bilaga 222330
Visa bilaga 222331
Visa bilaga 222333
Tycker jag, och har gjort i många år. M.v.h. JANKRO.