Hej, det behövs lite mer info kanske, men för att solcellen skall ladda något hur stor den än är så behövs ju lite sol på den eller i alla fall skapligt med dagsljus. Om det finns gått om dagsljus på den så kan det räcka en bit, men på vintern är det ju inte ens dagljus så länge så det ger något.
Om man på sommaren mitt i natten står under en kraftig lyktstolpe så kan man ev. se någon liten laddning, men inget som man har någon direkt nytta av.
Du skriver kapacitet på invertern ?? En inverter gör 230V växelström av 12V. Menar du montro solcellsregulatorn som skall finnas mellan solpanelen och batterierna. Den skall ju anpassas så den klarar solpanelens storlek med lite marginal i full sol på sommaren.
Eller om du menar inverter för att driva 230V saker så beror det ju på just vad du skall kunna driva. Invertrar till "normalstora" husbilar brukar nog ligga på från kanske bara 100W och upp till 4000W beroende på vad de skall räcka till drift av...................

................................ Det får stå kvar

.
Sorry kanske läste lite slarvigt, men nu kom jag på att du menar en solcell utomhus och en inverter till 230V och den sladden in i husbilens 230V ingång.
Det är nog tyvärr en för lång väg att gå för du behöver säkert buffertbatteri mellan solcellen och och invertern och styrning så det batteriet inte blir sabbat av för dålig laddning som du säkert får. Du får också förluster vid flera omvandlingar mellan 12V till 230V till laddare som gör 12V o.s.v.
Det skulle nog kunna gå även på vintern i dagsljus med solpaneler på kanske massor med Watt eller så, för att få marginal för både dåligt med sol, svagt dagsljus och allmänt liten effekt på vintern, en batteribank som dom laddar, en bra styrning så 230V invertern bara funkar när det finns kapacitet i batteribanken........... Men det blir en anläggning till en kostnad så hög att det blir nog enklare att ladda upp batterierna och koppla loss batteriklämmorna över vintern i stället, som funkar bra i de flesta fall.
Att enbart köra invertern direkt på solpanelen funkar inte med skiftande effekt p.g.av skiftande ljus, moln dåligt väder m.m. Den skulle pipa efter mer strömmatning in, det mesta av tiden.
I så fall vore det säkert bättre att skippa 230V och i stället köra med en lös kraftig solpanel på lämpligt ställe, regulator och inkopplad direkt till batterierna/EBL'en för en rätt säker men lite ojämn underhållsladdning.
(Som redan föreslagits under tiden jag skrev det här ser jag

.)
M.v.h. JANKRO.