• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ugn

F

F.d. 15719

Guest
Sv: Ugn

Kolla t ex tråden "Ugn på gasolspisen" här nedan under Damernas.

Den finns att köpa hos husvagntillbehörsaffärer och även på båtbutiker!

/elisabeth
 
H

hianders

Guest
Sv: Ugn

Kanonbra grej! Vi köpte vår i april och har gjort bl a Janssons frestelse, fläskpannkaka, strömming samt banankaka i den. Allt blev lyckat! Vi kommer att ha stor glädje av den tror jag. Man kan ju göra gratäng i den samtidigt som köttbiten (eller vad det nu är) färdiglagas i den ugn som finns i bilen.

fru hianders/Inger
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Ugn

När man gör Jansson, så ta lika mycket rödlök som gul lök (men minska inte gula löken) och så räcker det med halva mängden ansjovis, fyll ut med matjesill (ingen känner skillnad, men halva priset) Slösa däremot med grädde.
Calle
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Ugn

Och så när du slitsat upp potatisen. Låt den ligga i vatten ett tag, skjölj runt och byt vatten några gånger så stärkelsen på ytan försvinner. Då får du en "torr" yta på potatisen samtidigt som den blir mjuk på insidan. Tuggmotståndet är en del av smakupplevelsen.
Calle
 
F

F.d. 11514

Guest
Sv: Ugn

Hej!
Ett bra tips om man vill köpa en "burkugn" är att uppsöka secondhandbutiker. Jag hittade en obegagnad jättefin ugn (Gislaved) för 50 kronor som dessutom är teflonbelagd invändigt och har ett galler som man kan använda när man ska göra bakeup-bröd. Min syster som är husvagnsägare blev förtjust i min ugn, så till min glädje hittade Jag en till likadan på en annan secondhandbutik (Gnosjö) den fick hon av mig i present.
Lycka till!
Hälsningar Siv.
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Ugn

Jaha då var det ju ingen ide att åka till Gnosjö o försöka fynda en sån när du redan köpt den där, annars brukar där vara rätt mycket braatthasaker:D

/cecilia
 
F

F.d. 11514

Guest
Sv: Ugn

Hej igen!
När Jag hanlade i Gnosjö fanns det faktiskt två ugnar, men om den finns kvar nu kan jag ju inte garantera!
Siv
 
Toppen