• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ugn på spisen

Pia o Kid

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Gotland
HBK-Nr
18802
Medlemskap
2024
Är det någon som testat Omnia ugn? Enligt reklamen är det något som man bara inte kan vara utan! Funkar det verkligen?:msn_dog:
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Ugn på spisen

Jag tror att flertalet har eller haft en sådan. Själva har vi bara använt den att göra potatisgratäng i men vet folk som gör sockerkaka m.m i den.
Bra att ha med sig väger ju inget heller./Susanne
 
F

F.d. 30064

Guest
Sv: Ugn på spisen

Hej
Jag har en sådan och använder den ofta. Har till och med gjort egen Pizza i den (rullar ihop den och lägger i) och den blir mycket saftig, smakrik och till och med krispig på ovansidan. Är mycket nöjd med den lilla prylen.

//Sylvia
 
H

hianders

Guest
Sv: Ugn på spisen

Vi använder den ganska ofta. T ex kan du göra en potatisgratäng när du gör köttet i ugnen. Vi har gjort mycket i ugnen, ex Janssons frestelse, banankaka, strömming, fläskpannkaka m m. Den receptbok som man kan köpa till får man inspiration av.

Bra köp och att-ha-grej!

Inger/fru hianders
:yes:
 
F

F.d. 3747

Guest
Sv: Ugn på spisen

Vi använder den ganska ofta. T ex kan du göra en potatisgratäng när du gör köttet i ugnen. Vi har gjort mycket i ugnen, ex Janssons frestelse, banankaka, strömming, fläskpannkaka m m. Den receptbok som man kan köpa till får man inspiration av.

Bra köp och att-ha-grej!

Inger/fru hianders
:yes:

Hej, visst är den bra!
Använde den då vi ej hade ugn, numera fungerar den i sonens båt.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Ugn på spisen

Måste testas, det låter mycket lovande!
Mitt problem däremot är att jag bakar surdegsbröd varje helg (vägen till min älskades hjärta), undrar om Omnia skulle funka för nybakade frallor!
 
H

hianders

Guest
Sv: Ugn på spisen

Hej! Tror faktiskt det. I receptboken som jag nämnde finns recept på bakning av bröd också. Värt att prova!

Jag googlade på Omnia ugn recept .

Lycka till!

Inger
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Ugn på spisen

I brist på riktig ugn, funkar Omnian hyfsat - ersätter inte på något sätt en riktig ugn, men den klarar en hel del basics....
 
Toppen